"ישראל היא בית לכל יהודי"חזקי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) באירוע פתיחת תערוכת 100 שנות מעורבות יהודית אמריקנית ביישוב ובמדינת ישראל - בבניין הכנסת. באירוע נטל חלק גם שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו.

"אנחנו כאן כדי להביע גם הערכה עמוקה לתמיכה העצומה של יהדות ארצות הברית למפעל הציוני, למדינת ישראל, וגם להביע הערכה על החשיבות המתמשכת של הקשר בינינו, שהוא נדבך יסוד בחיים הלאומיים שלנו", פתח נתניהו את דבריו.

"אני חושב שקשה להפריז בהערכת החשיבות הזאת - ואני חושב שהחובה שלנו להמשיך לטפח את הקשר הזה היא חיונית. לא רק בהכרה, זה ברור, כשיש הרבה יותר פמיליאריות, הרבה יותר ידע ביהדות ארצות הברית לגבי ישראל מאשר בישראל לגבי יהדות ארצות הברית, ואני מברך על הניסיון החשוב הזה לשנות את המאזן", הוסיף ראש הממשלה.

הוא ציין כי "אנחנו בישראל צריכים להכיר שישראל היא בית לכל יהודי והיא צריכה לקדם כל יהודי בעולם. כל יהודי בעולם צריך להרגיש שישראל היא ביתו - זו צריכה להיות המדיניות העקבית והחשובה שלנו. הדברים האלה נבחנים כל הזמן ואנחנו כל הזמן מאותגרים בשאלה של הגדרת יחסנו ליהודי התפוצות".

לדבריו, "אנחנו צריכים לזכור את הקשר הזה משום שהתרומה של יהדות ארצות הברית תהיה חשובה לנו גם בשנים הבאות, אבל לא רק בגלל התועלתניות שבדבר, אלא משום שיש פה ערכיות של אחדות עם ישראל, ומדינת ישראל היא מדינה שמייצגת את העם היהודי כולו".

נתניהו דיבר על ההגעה של יהודים מארה"ב לישראל. "אני בטוח ומשוכנע שאנחנו נמשיך לראות את העלייה הברוכה הזו של צעירים יהודים אמריקנים לישראל. אני רואה את זה ב'תגלית', אני רואה את זה בתוכניות אחרות. הם באים הנה, הם עולים הנה. יש להם תרומה אדירה, לא רק מבחינת המקצועות החופשיים ויכולתם להתמזג ולתרום לכלכלה שלנו, אלא גם במושגים כלליים, ביכולת אינטלקטואלית גדולה ובבעירה ציונית גדולה שהם מביאים איתם".

"אני מכבד כמובן את הקשר עם הקהילות, יש שם רבים שלומדים עברית, רבים שבאים הנה, ככל שיבואו ויבקרו יותר וגם יעלו יותר, כך ייטב לשתי הקהילות, גם למדינת ישראל, ואני מאמין גם ליהדות ארצות הברית", הוסיף נתניהו.

בסיכום דבריו אמר, "אני לא מוכן לנבא מי יהיה כאן בעוד מאה שנה ולפסול אפשרויות שונות, כפי שאתה פסלת אותן, אני יודע דבר אחד - העם היהודי יהיה כאן והוא ייהנה מתמיכתם של יהודי ארצות הברית".