נתניהו וליברמן, השבוע
נתניהו וליברמן, השבועצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

תנועת אומ"ץ פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לשקול שוב את מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון.

ראשי התנועה, האלוף במיל' יעקב (מנדי) אור ומעוזיה סגל, כתבו לנתניהו להעלות בפניו "חשש מפני פגיעה אפשרית בביטחון המדינה עקב המינוי, וכן לפגיעה באמון הציבור ברשויות המדינה והשלטון".

"החשש הכבד הינו מפני מינויו של נבחר ציבור בעל עבר מפוקפק, למשרה החולשת על תקציב הביטחון של ישראל, ועל קשריה הביטחוניים הנרחבים של המדינה, מבית ומחוץ, בהם טמון כוח כלכלי אדיר, שעיקרו סמוי מן העין", כתבו באומ"ץ לראש הממשלה.

התנועה מציעה לנתניהו לעיין בדו"ח היועץ המשפטי לממשלה מדצמבר 2012, בו נימק את הטעמים לסגירת התיק הפלילי נגד ח"כ ליברמן. בדו"ח נכתב כי "על פי החשד בהתנהלות זו העמיד עצמו ליברמן במצב של תלות אפשרית באותם אנשי עסקים, או למצער במצב של חשש לניגוד עניינים בין פעילותו הציבורית למחויבותו לאותם גורמים.

''בכל התקופה הרלוונטית, בעתות שבהן שירת כנבחר ציבור, המשיך ליברמן לפי החשד ליהנות באופן מלא או חלקי במישרין או בעקיפין מפעילות התאגידים ומתקבולים כאמור. זאת, הרחק מהעין הציבורית, תוך הפרת חובות הדיווח הקבועות בדין ובדרכי הסתרה מכוונות מהציבור של פעילות זו, והכל בדרכי מרמה", כתב היועמ"ש דאז וינשטיין.

ראשי תנועת אומ"ץ מדגישים בסיום מכתבם לראש הממשלה, ''מינויו של חבר הכנסת ליברמן למשרת שר ביטחון מעוררת ספק בלב רבים מאזרחי המדינה, על אחת כמה וכמה צריכה לעורר ספק אצל ראש הממשלה''.