ליברמן עם ראש הממשלה נתניהו.
ליברמן עם ראש הממשלה נתניהו.צילום: פלאש 90

כניסתו של אביגדור ליברמן מדאיגה מנהיגים רבים ברחבי העולם - כך דווח השבוע שוב ושוב.

עד כדי כך שבאחת הפעמים נטען שביקורו של אבו מאזן בסוף השבוע בקהיר, הוא סימן לכך שגם מצרים שינתה כיוון.

ראש הממשלה התבטא בשבוע שעבר בעניין "הבכי והנהי" בכל הקשור לכניסת ליברמן לממשלה. נראה שיש מי שלא מסתפקים בכך.

ניקח לדוגמא, את העניין המצרי. באחרונה נרשמת התקרבות הולכת וגוברת בין ישראל וקהיר. משלחות דיפלומטיות ישראליות מבקרות שם באופן תדיר. רק השבוע סיפרו לערוץ 7 גורמים בכירים במשרד החוץ כי משלחת כזו קיימה דיונים בקהיר ועסקה בדיאלוג אסטרטגי בין המדינות.

מנגד, טענו גורמים אחרים כי כניסתו של ליברמן עלולה לקלקל את כל מה שהושג - ואף הצביעו על ביקורו של יושב ראש הרשות כהוכחה לדבריהם. אלא שמדובר בביקור שתוכנן זמן רב מראש. אבו מאזן לא מגיע לקהיר דווקא למפגש עם הנשיא א-סיסי, אלא בא לשם בעיקר כדי להשתתף בועידת שרי החוץ הערביים.

מעבר לרמיזות מצד מחלקת המדינה האמריקנית - שהתקבלו בהבנה יחסית בישראל, לא נשמעו יותר מדי גינויים למינוי.

ליברמן כשר הביטחון - סובל מבעית תדמית בזירה הבינלאומית - בגלל הפה הגדול והעמדות הניציות שהציג עד כה - הוא נתפס כמי שייקח את הממשלה למקומות הזויים. אבל מי שמכיר את האיש יודע שהוא פרגמטי, מתאים את עצמו היטב למציאות - וברגע שיתיישב ליד ההגה במשרד הביטחון - לא יהיה קשר בין התפקוד בהווה להתבטאויות בעבר.

בדיוק כפי שבאופוזיציה מתייגים את יהודה גליק כימני קיצוני - ובעבודה מולו בכנסת יגלו שבחלק מהדעות הוא עלול להיות יותר קרוב לדעת המחנה הציוני מאשר לדעת הליכוד או הבית היהודי.

גם מי שעושים את "הטובה" ודואגים להפיץ בעולם ציטוטים ישנים של ליברמן כדי לגרום לדאגה - צריכים להבין שהם פוגעים קודם כל במדינת ישראל ואחר כך בליברמן האדם.

אישית, יכול מאוד להיות שאני לא מסכים עם ליברמן וחושב שההתלהמויות שלו היו הצגה מתוזמנת. אבל אפשר לתת לו את הקרדיט, כשר ותיק בממשלה - שהוא יוכל להתמודד עם המציאות הביטחונית.

בירושלים דאגו להעביר את המסר הזה החוצה - וחשוב לזכור, שיושב ראש ישראל ביתנו היה עד לא מזמן שר החוץ - והוא אישיות די מוכרת למנהיגים ושרי חוץ ברחבי העולם.

מסע ההפחדות הבינלאומי נגד ליברמן הוא מיותר. זה נראה באמת כמו ניסיון לזנב במהלך שכבר ממילא יצא לדרך - ובאמצעים שמקדמים את הדה לגיטמציה לישראל.

ומשפט אחד חשוב לסיום - תשכחו מזה שכניסתו של ליברמן למשרד הביטחון מדאיגה את העולם. ברחבי הגלובוס מתעניינים בהרבה מאוד נושאים שבראש הכותרות - אביגדור ליברמן הוא לא אחד מהם. אל תתרגשו מהכותרות - באופן אמיתי אפילו ההתייחסות של הממשל האמריקני היתה בשוליים של השוליים בתדרוך העיתונאים היומי של מחלקת המדינה - בשאלה האחרונה שנשאלה (ונשאלו לא מעט אחרות על ישראל, נ"ק) ובתשובה של שורה וחצי. ללמדך עד כמה "העולם" מתעניין.