הופקרתי. איוב קרא
הופקרתי. איוב קראצילום: פלאש 90

הצטרפותו של חבר הכנסת ליברמן לממשלה לא עוברת בשקט גם בתוך הליכוד. כך עולה מדברים שאומר ליומן ערוץ 7 סגן השר חבר הכנסת איוב קרא התמה מדוע גם בסבב חלוקת התיקים הנוכחי הוא מוצא את עצמו מחוץ למעגל מקבלי התיקים.

"הכעס שלי הוא על הדבר העקרוני שנקבע בליכוד שיתמנו הנאמנים והותיקים, אבל כשזה מגיע אליי זה נופל", הוא אומר ומביע תקווה שלא מדובר במהלך מכוון באופן אישי נגדו ומשום כך, הוא מספר, ביקש שיחה עם ראש הממשלה או עם אנשי צוותו על מנת לברר וללבן בה את המחלוקת.

"הייתי נאמן לדרך, לא הצבעתי נגד הליכוד ולא גירשתי יהודים", הוא מזכיר ומגביר את תמיהתו לנוכח הכוונה שהתקבלה כלגיטימית עד לא מכבר לכלול את חבר הכנסת הרצוג ומפלגתו בממשלה וכעת לכלול את 'ישראל ביתנו' בממשלה, בעוד הוא עצמו נותר בחוץ.

"הדבר הזה מקומם מבחינת העיקרון", הוא אומר ומבהיר כי אין בדבריו התניה לנוכחותו ולהצבעתו רק אם יקבל תפקיד של שר, אך הוא רואה במינוי כזה אמירה עקרונית ערכית שתדחה את הטענות לפיהן המחנה לו הוא משויך ממדר את בני המגזר הדרוזי.

לדבריו שוב ושוב הוא שומע טענות על כך שמאחוריו אין די מצביעים בני המגזר הדרוזי ומשום כך כוחו חלש. לטעמו זו בדיוק הסיבה לחזק את מעמדו בעדה לאחר שהגיע למקום גבוה ברשימת הליכוד מבלי להזדקק להנחות הניתנות לבני מיעוטים, הנחות שהוא אינו רוצה להזכיר בדיבורו.

"לא ראיתי ששאלו את מח"ט גולני כמה חיילים דרוזים מאחוריו. אותי שואלים על כך", הוא אומר וקובע כי בתקופה בה מנסים להכפיש את הימין ולהכתים אותו חשוב לו להוכיח שאין ממש מאחורי הדברים, וזאת על ידי מינויו לשר.

על התבטאותו שהשוותה בין מה שנראה בעיניו כהפקרתו שלו לבין הפקרת מדחת יוסף הוא אומר כי אמר את הדברים מתוך כעס ובאופן ספונטאני, ודברים ברוח זו אינם הסגנון בו הוא נוהג לנקוט. "זו לא השפה שלי", הוא אומר, אך מוסיף כי כמי שנאבק על גילוי האמת בפרשת מדחת יוסף עד להתנצלותו של מופז הוא רואה קשר בין הדברים המעלים חשש שמא אם מדחת יוסף היה בן למגזר אחר הוא לא היה מופקר, וכעת עולה גם אצלו שאלת השיוך המגזרי.

"יש כאן בעיה שעליה אני רוצה לקבל תשובות ובהתאם אקבע את דרכי. אני מצפה שצוות המו"מ וראש הממשלה יסבירו לי למה אני צריך לחשוב ולדבר בסגנון הזה", אומר חבר הכנסת קרא ותוהה מדוע אנשים שאינם נאמנים לליכוד ולדרכה של התנועה מקודמים בעוד הוא נותר בחוץ.

"אשקול את דרכי. חשבו לי לשמוע הסברים. אני נאמן למי ששלח אותי אבל גם למצפון ולמצפן שלי כדי שאדע האם מה שדיברו על המחנה שלי נכון או לא".

עוד התבקש חבר הכנסת קרא להתייחס למחלוקת בין נתניהו לבנט. לדבריו "בנט קודם לכולם מבחינת הצורך להשאיר אותו בקואליציה, וכל תעלול מולו לא אקבל. הוא היה נאמן לדרך והליכוד חייב להיות מחובר אליו. מי שרוצה להצטרף בבקשה אבל לא על חשבונו של בנט".