תואר ד"ר לשם כבוד - לנשיא ריבלין
תואר ד"ר לשם כבוד - לנשיא ריבליןצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל הערב (ראשון) תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית, בטקס שנערך בקמפוס הר הצופים בירושלים.

"בחתירתה הבלתי מתפשרת לחקר האמת והעמקת הידע, מהווה האוניברסיטה מרכיב חיוני, אסטרטגי, בחוסן הלאומי של מדינת ישראל", אמר ריבלין. ''ללא אותה מחויבות עיקשת לאמת, ספק אם היינו מגיעים להישגים אליהם הגענו.

''בצדק תובעת האקדמיה לעצמה חירות אקדמית על מנת שתוכל להגשים את מטרתה, אבל המחויבות לאמת גם תובעת אחריות. אוהביה הגדולים של האמת חייבים לעמוד כחומה בצורה, לא לשאת פנים לאף אדם או רשות", הדגיש הנשיא.

ריבלין התייחס להתפתחויות הפוליטיות ואמר כי החתירה להרחבת הממשלה היא נכונה ומוצדקת. "גם אם היא זוכה להתנגדויות, הרי שבבחירות האחרונות הציבור הישראלי אמר את דברו. אני מקווה ומאמין שכל ממשלה תפעל בזהירות, באחריות ובשיקול דעת, לטובתם של כלל אזרחי ישראל.

"חזון לאומי ערכי, תודעת שליחות ציבורית, חתירה למימוש האינטרס הציבורי, ומעל לכל- אמת פנימית וציבורית, הם תנאי שבלעדיו עלול הציבור לאבד את אמונו לא רק בנבחריו, אלא גם בדמוקרטיה עצמה. אמון הציבור הוא האמת שלנו, שליחי הציבור באשר הם, ולהם עלינו להיות מסורים", הוסיף הנשיא.