מוסי רז
מוסי רזפלאש 90

על רקע הפגנת השמאל אמש בתל אביב במחאה על מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון התראיין היום (ראשון) מוסי רז מזכ"ל מרצ וח"כ לשעבר, לתכניתם של ארז תדמור ואביחי שורשן ברדיו "גלי ישראל".

"אתמול בהפגנה היו יותר דגלי ישראל מאשר דגלי פלסטין. מה שהיה אתמול זו הפגנה יהודית ערבית מכובדת שקטה, לא עם אלימות כמו שאנחנו רגילים בימין, בדרישה שלא ימנו את ליברמן, שהממשלה תשנה כיוון", סיפר רז.

''אני מצפה שראש הממשלה שנבחר לראשונה בדיוק היום לפני 20 שנה, וב-20 שנה הללו היה ראש ממשלה, שר אוצר, שר חוץ, שר תקשורת, השר לפיתוח אזורי, שר הכלכלה, אפילו כמה ימים כבר שר הביטחון ונכשל בכל דבר שהוא נגע בו – שילך הביתה. זה מה שאני מצפה", הוסיף.

רז טען כי "מאז אוסלו ועד היום עברו 23 שנים, ב- 23 שנה שלפני אוסלו נהרגו פי שלושה ישראלים מאשר ב-23 שנה שלאחר אוסלו.

''הסכמי אוסלו הביאו להסכם שלום עם ירדן. הסכמי השלום בינינו לבין מצרים כוללים אוטונומיה לפלסטינים. ז"א הפרה, אם לא היינו מגיעים לזה. כן הסכמי השלום בינינו לבין מצרים יכלו להתפוצץ. אין פה שום ויכוח בין נרטיבים. לאחר אוסלו יש ירידה דרסטית במספר ההרוגים הישראלים. אתה טוען שזה היה קורה גם בלי אוסלו, אני יכול להבין את זה, אבל אין פה ויכוח בין נרטיבים. (...). לפני 67 היה לנו יותר ביטחון מאשר לאחר 67, לא היו פיגוע התאבדות ואל היו קסאמים ולא היו טילים, הרגשנו יותר בטוחים".

לאחר ויכוח סוער על לגיטימיות והשוואת האצ"ל לארגון עז אדין אל קסאם וסוגיות נוספות שבמחלוקת, אמר המגיש כי היה מעריך את האירוע יותר אם נציגי הרשימה המשותפת לא היו חלק מהאירוע. בתגובה אמר מוסי רז, "ברור כי אתה יהודי גזעני ולא רוצה לראות ערבים. אין שמאל שהוא לא יהודי-ערבי. מפלגה שהיא ערבית טהורה או יהודית טהורה היא פסולה''.