שוטרים סמוך מגדל אייפל בפריז
שוטרים סמוך מגדל אייפל בפריזצילום: רויטרס

טורניר הכדורגל האירופי, טורניר היורו מתקרב ואיתו מתחזקות ההתראות לפיגועים בצרפת, שם יתקיימו משחקי הכדורגל האירופיים.

בזמן שנבחרות רבות עושות הכנות אחרונות לקראת הטורניר האירופי הנחשב, ממשיכים לעמול רבות אנשי כוחות הביטחון, המודיעין והאבטחה של אופ"א וצרפת על סיכול אפשרויות לפיגועי טרור רצחניים בזמן המשחקים ובסמוך להם.

לאחר שהודיעו כי יסגרו את השמיים מעל כלל אצטדיוני הכדורגל במדינה ועל מקומות האימונים של כלל הנבחרות המשחקות, כעת חוששים אנשי כוחות הביטחון והמודיעין על פיגועים כלפי אוהדי הנבחרות שעשויים להגיע על פי ההערכות בהמוניהם למשחקים שיימשכו חודש, עד ל-10 ביולי.

בעיתון ה"סאן" היוצא לאור באנגליה מדווחים היום כי בימים האחרונים מצאו חוקריו של סלאח עבדסלאם, אחד מהמתכננים של הפיגועים הרצחניים בפריס ובבריסל, חומרים המראים כוונה לבצע פיגועים רצחניים וקטלניים דווקא כנגד אוהדי נבחרת אנגליה.

על פי הדיווח בעיתון האנגלי, במחשבו האישי של עבדסלאם נמצאה תכנית לפיגוע שאמור להתבצע במוקד הריכוז הגדול ביותר של אוהדי נבחרת שלושת האריות - במתחם ה"פאן זון" שלאחר המשחק, לשם מגיעים האוהדים הרבים. על פי התכנית שנמצאה, תכננו מספר מחבלים החברים בתא הטרור הקטן, להיכנס אל המתחם ולירות לכל עבר באוהדים הרבים.

במשטרת צרפת ובמערך האבטחה של אופ"א לא מתעלמים מהדיווחים ולא מכחישים כי עיקר המאמצים כעת הוא לאבטח את מקומות הבילוי של האוהדים הרבים מחוץ לאצטדיונים ושלא בסמוך לקיום המשחקים, החל מהפאבים הרבים ועד למקומות הלינה.

מתחם ה"פאן זון" של אוהדי אנגליה יהיה בנמל ההיסטורי שבעיר מארסיי שבצרפת, כשעוד 11 ימים תפתח נבחרתם את הטורניר כשתשחק מול נבחרת רוסיה. במחשבו האישי של עבדסלאם, נמצאו מספר תמונות של הנמל ההיסטורי שבמארסיי ועל כן ההתראות החזקות סביב פיגוע כלפי אוהדי אנגליה.

בעקבות הדיווחים וההתראות הרבות גם אנגליה שלחה צוות אבטחה מיוחד שיעבוד בשיתוף פעולה יחד עם מערך האבטחה של אופ"א וכוחות השיטור הצרפתים.