ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

במהלך דיון בכנסת על אלימות המשטרה נשמעו סיפורים קשים מאזרחים רבים שנפגעו מאלימות משטרתית במהלך הפגנות, חיפושים על עצורים ואפילו במסגרת הגשת דו''חות תנועה.

ח״כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) דיבר על האלימות המשטרתית נגד המגזר החרדי שלטענו מתקיימת באופן שגרתי ולא רק בהפגנות. בדבריו הזכיר את האירוע שהתרחש בבית שמש באחרונה בו הוכה אברך חרדי באכזריות על ידי שוטר תנועה.

"לא מדובר היה בהפגנה אלימה. האברך דיבר בטלפון בנהיגה ונקנס באלף שקלים. הנהג התחנן לפני השוטר שאין לו כסף. היה נראה שהשוטר נהנה להתעלל בו. האזרח אמר לו משפט אחד: 'אלוקים ישלם לך'. אני לא יודע אם זה אסור על פי החוק אבל השוטר תפס אותו וירה באקדח 'טייזר', הפיל אותו במכות וסחב אותו כשק חבטות.

''אף אחד לא פצה פה. התקשורת שתקה. לא בגלל שמדובר בעבריין מול שוטר, אלא בגלל שזה חרדי וזה אנטי חרדי, שהוסת בתקשורת נגד החרדים", אמר אייכלר.

לדבריו לא ייתכן שלא תהא לאדם כל זכות להביע דעה. "גם בהפגנות צריך לזכור שהזכות להפגין היא זכות דמוקרטית בסיסית, שאין במדינות טוטליטריות. חובתה של המשטרה לאפשר הפגנות לא אלימות וזכותה למנוע אלימות. אני יודע שזה דבר קשה לסבול את כל הצעקות. אבל זאת 'זכות הצעקה' שהדמוקרטיה מתהדרת בה.

"אני שואל את נציגי המחלקה לחקירת שוטרים, כמה אזרחים נעצרו בהפגנות והואשמו באלימות שלא בצדק, לעומתם כמה שוטרים נעצרו על אלימות בהפגנות נגד אזרחים, ונעצרו? המספר האפסי יתן לנו את כל התמונה כולה'', כך אייכלר.