הצעת החוק תציל חיים
הצעת החוק תציל חייםצילום: תנועת רגבים

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מקדם הצעת חוק שתסדיר את האחריות על בעלי החיים המשוטטים.

ביום ראשון האחרון נהרגה אישה בשנות השישים לחייה, לאחר שרכבה התנגש בעדר גמלים בכביש באר שבע-חצרים.

בעקבות המקרה הטרגי מבקש חבר הכנסת סמוטריץ' בשיתוף משרד החקלאות להעלות כבר ביום ראשון הקרוב את הצעת החוק שלו לוועדת השרים לחקיקה.

''מטרת החוק היא להסדיר את הפיקוח על החזקה, תנועה ורעייה של בעלי חיים במרחב הציבורי כדי למנוע תאונות ומפגעים, ולהסדיר את רישום הבעלות של בעלי החיים לשם הטלת אחריות ולשם מניעת גניבות וסחר בלתי חוקי בבעלי חיים", אמר סמוטריץ'.

הוא הדגיש כי "מדובר פה בחיים ומוות, ההצעה שנכתבה תוך שיתוף פעולה הדוק עם תנועת רגבים ועם היישוב רתמים שבנגב תשים סוף להפקרות שמשתוללת בכבישי הדרום ותסדיר את האחריות על בעלות בעלי החיים.

ח''כ סמוטריץ' הוסיף, "הצעה זו נכתבה בדם ואני מצפה מכל חברי ועדת השרים לתמוך בה ולסייע לקיומה באופן דחוף כדי להציל חיים''.

עמיחי יוגב, רכז מחוז דרום בתנועת 'רגבים', המייצגת משפטית את משפחתו של דוד כהן שנהרג לפני כשנה וחצי לאחר שהתנגש בגמל משוטט, אמר השבוע כי "מההתנהלות של הרשויות ושל המשטרה בפרט, נדמה שמתייחסים לתאונות הגמלים כאל גזירת גורל בלתי נמנעת, אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות הנפשעת הזו.

"בעקבות פניה שלנו המשטרה הודתה כי היא מקבלת קרוב לאלף דיווחים מדי שנה על גמלים משוטטים, אבל אף פעם לא מאתרת את הבעלים''.

יוגב הדגיש כי לא מדובר בתופעת טבע, ''אלא בעבריינים מועדים שמאפשרים לגמלים לשוטט באין מפריע ומהתלים ברשויות החוק. כמה דם נוסף צריך עוד להישפך כדי שיתחילו לאכוף את החוק".