רחל אהרון
רחל אהרוןצילום: דובר צה"ל
רס"ן במיל' רחל אהרון, בת 31 מאשדוד המשרתת כמ"פ מפקדה במילואים בחטיבה 5, היתה אחת ממצטייני המילואים שזכתה לתעודת הצטיינות מהרמטכ"ל בטקס שהתקיים בקריה בתל אביב.

רחל שסיימה את לימודיה באולפנה באשדוד, חלמה להתגייס לצה"ל, אך בסופו של דבר הלכה לעשות שירות לאומי.

בתום השנה הראשונה היא החליטה לממש את החלום ולהתגייס לצה"ל. בשירותה הסדיר הייתה נהגת האמר, לאחר מכן יצאה לקצונה ושובצה כקצינת לוגיסטיקה במגלן, בהמשך שירתה בכמה תפקידים נוספים וכיום היא משרתת כמ"פ מפקדה של גדוד 7020 בחטיבה 5. רחל עושה כ-44 ימי מילואים בשנה.

בראיון לערוץ 7, אומרת רחל, שמדובר בתפקיד עם אחריות רבה, "למעשה יש לי את האחריות להניע את הגדוד, על כל מחלקות המפקדה, השלישות, קשר, רכב, אפסנאות, מטבח ועוד. בלעדינו הגדוד לא יתפקד. נכון לפעמים שלהתעסק בלוגיסטיקה זה לא נשמע הכי זוהר, אבל אם המפקדה חזקה גם הלחימה חזקה".

במהלך תפקידה כסמ"פ מפקדה בגדוד 601 לקחה רחל חלק במלחמת לבנון השנייה, "אתמול התקשר אלי הרב של האולפנה ואמר לי שהוא ממש גאה בי. אותי זה מאוד ריגש. לפני 12 שנה זה היה יותר מוזר לראות חיילת עם חצאית ארוכה. היום אני חושבת שהצבא מתאים יותר גם לבנות דתיות, יש כל מיני תכניות מתאימות ובכלל אין דבר העומד בפני הרצון.

''יש הרבה תפקידים מעניינים, אני כמובן לא מזלזלת בשירות הלאומי", ציינה רחל. "אני יודעת שזה פחות נפוץ לראות מ"פ מפקדה שהיא בת, בהתחלה די חששתי, אבל שמחתי שהציעו לי את התפקיד, הפקודים שרובם גברים מאוד מכבדים אותי, ואני מאמינה שאיזהו מכובד המכבד את הבריות.

רחל אהרון
רחל אהרוןצילום: דובר צה"ל

''למדתי באולפנת אשדוד ולאחר מכן עשיתי שירות לאומי, אבל לא הרגשתי שלמה עם עצמי, לכן החלטתי להתגייס".

למרות שרחל עושה 44 ימי מילואים בשנה, זה לא מפריע לה להמשיך בקריירה משפטית מזהירה בפרקליטות מחוז ירושלים. "אני עובדת כפרקליטה ולעבוד במשרד ממשלתי זה אומר שלמרות ימי המילואים המרובים, אתה מוערך ומוגן.

''גם כאן זה סוג של לחימה, הפרקליטות לוחמת גם במישור הפלילי. אין לי ספק שהצבא שאפשר לי מגיל מאוד צעיר לבנות את עצמי ולהיתקל בסיטואציות עם המון אחריות, בנה אותי ואפשר לי להיות מי שאני היום".