זהבי. שער ראשון כקפטן הנבחרת
זהבי. שער ראשון כקפטן הנבחרתצילום: פלאש 90

לא כך רצה לפתוח אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, את הקריירה שלו כמאמן הנבחרת הלאומית.

אמנם מדובר במשחק ידידות המהווה הכנה לקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018, שם לנבחרת הישראלית אין הרבה סיכוי ממילא, ובכל זאת - כל מאמן חולם לפתוח עם ניצחון את המשחק הראשון שלו.

גם נבחרת סרביה, כמו נבחרת ישראל, לא תיקח חלק פעיל בטורניר היורו הקרוב שיחל בעוד תשעה ימים בצרפת, והמשחק הערב (שלישי) היווה הכנה עבור שתיהן לקמפיין מוקדמות המונדיאל שיחל בחודש ספטמבר הקרוב.

ההבדל בין שתי הנבחרות שנפגשו הערב בנובי סאד שבסרביה היה בעיקר בשינויים הרבים. בעוד שבנבחרת סרביה מדובר על דור שחקנים שמשחקים כבר תקופה ארוכה יחד, בנבחרת הישראלית רבו השינויים.

את מקומו של אלי גוטמן תפס אלישע לוי, את מקום השחקנים השבעים תפסו שחקנים צעירים, ואפילו בעמדת השוער הישראלי אפשר היה לראות כי לא השמות הם אלה שמשחקים ומוזמנים כי אם היכולת הגבוהה.

המשחק התחיל רע מאוד עבור הנבחרת הישראלית כשאלה לא הצליחו להגיע להזדמנויות להבקעה ולא סיכנו את שערו של ראיקוביץ', שוערה הסרבי הצעיר של מכבי ת"א, מלבד הזדמנות אחת של מואנס דאבור שהחמיץ ברשלנות.

בצד השני שוער הנבחרת הישראלית, דודו גורש, ביצע שתי הצלות מצויינות אך היה גם אחראי בלעדי לשער היתרון של המארחים כשבדקה ה-33 הצליחו אלה לעלות ראשונים על לוח התוצאות משער של ברניסלב איבנוביץ'.

כניסתו של בן שהר בתחילת המחצית השניה הפיחה חיים מחדש בשחקנים הישראלים, ואלה אף הצליחו בתוך חמש דקות להשוות את התוצאה לאחר עבירה על שהר ובעיטת עונשין מ-11 מטרים מוצלחת של ערן זהבי, הקפטן החדש של הנבחרת הישראלית.

היו אלה רגעים ספורים במשחק בהם הנבחרת הישראלית נראתה לא רע בכלל, אבל דווקא אז התעוררו הסרבים עם שער נוסף, הפעם מרגלו של נמניה מילונוביץ' בדקה ה-74.

הסרבים לא ויתרו למרות חוסר החשיבות במשחק ובדקה ה-88 דושאן טאדיץ' קבע את תוצאת הסיום עם שער אדיר מרחוק. בסיום, 1:3 לסרבים במשחק הידידות הראשון של הנבחרת הישראלית.