נתניהו וליברמן

בממשל האמריקני מתייחסים בחיוב להצהרותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן באשר למחוייבותם לפיתרון שתי המדינות וליוזמת השלום הערבית.

''ראינו את הדברים ואנחנו מברכים עליהם. אנחנו מקדמים בברכה כל תמיכה מוצהרת שתקדם את פיתרון שתי מדינות", אמר ג'ון קירבי – דובר מחלקת המדינה האמריקנית.

לדבריו, "מזכיר המדינה קרי אמר פעמים רבות כי יוזמת השלום הערבית יכולה לשחק תפקיד קריטי בקידום השלום באזור. אנו ממשיכים לקרוא לשני הצדדים לפעול ליישום פיתרון שתי המדינות ולתמוך בהם בכל דרך".

מדובר בשינוי עמדה של הממשל, משום שבארצות הברית הביעו דאגה מהשינויים בקואליציה, רק לפני ימים אחדים.

לקראת ועידת הפיסגה של שרי החוץ שמארגנת פריז במסגרת היוזמה שלה לחידוש התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים – נשאל קירבי האם מזכיר המדינה חושב שלרעיון הזה יש עתיד – או שמדובר בכינוס חד פעמי.

"מזכיר המדינה כבר אמר שהוא פתוח ומוכן להקשיב לכל הרעיונות שיכולים להוביל ליישום פתרון שתי המדינות – כולל ההצעה הצרפתית. הוא נוסע לפריז כדי להשתתף בדיונים ולראות איזה אפשרויות ניתן לקדם. אני לא רוצה להקדים את המאוחר ודבר לא השתנה במחוייבות של ארצות הברית להשיג את פתרון שתי המדינות. אם הרעיון הצרפתי יצליח – זה כמובן יהיה לטובה", ענה הדובר.

עם זאת הדגיש קירבי כי "אנחנו לא הולכים כדי לרצות אף אחד. ברור לכולם ובעיקר לנו כי הצדדים הם שצריכים לעשות את הצעדים ולקבל החלטות קשות. יש להראות בדרכים אמיתיות – ולא רק ברטוריקה ודיבורים שהם מוכנים לעשות מעשים. הנסיעה לא נועדה כדי לסמן וי על משהו ולהמשיך הלאה".