שמעון פרס
שמעון פרסצילום: פלאש 90

ערוץ 20 מפרסם אחר הצהריים (רביעי) פוסט חריף ביותר בדף הפייסבוק של הערוץ - המותח ביקורת על התנהלות כלי התקשורת כלפי הוצאות ראש הממשלה נתניהו ורעייתו - ותוהים מדוע שמעון פרס לא נבדק בצורה דומה.

"אין גבול לצביעות! התקשורת הצבועה צריכה לעשות חשבון נפש עם עצמה על התנהלותה האנטי דמוקרטית בניסיון להדיח ראש ממשלה דרך התעללות באשתו. מיד יגידו בתקשורת שאנחנו מתחנפים, אבל ממש לא אכפת לנו. אנחנו לא מתרגשים מתקשורת דורסנית ומניפולטיבית", נכתב בדף הפייסבוק של ערוץ 20.

בהמשך נכתב, "שרה נתניהו נצלבת על סיוע שניתן לאביה הקשיש כשהיה בן 96 על ידי מטפלת למשך מספר ימים. מסע שחיטה תקשורתי שטרם נראה כאן מאז גלידת הפיסטוק במעון ראש הממשלה.
איפה היתה אותה תקשורת, שמתעמרת בשרה נתניהו ובאביה, כשהתפרסם תקציב ההוצאות, כולו על חשבון המדינה, של שמעון פרס?".

"רק כדי להזכיר", כותבים אנשי ערוץ 20, "מאז כניסתו של פרס לתפקיד הנשיא ועד עזיבתו, גדל תקציב משכן הנשיאות ב-230%, מ-24 מיליון שקלים ל-56 מיליון שקלים. הוצאות השכר עלו בתקופתו ב-93% מ-15 מיליון שקלים ל-29 מיליון שקלים. גם תקציב הנסיעות צמח בתקופת פרס מ-0.5 מיליון שקלים ל-6 מיליון שקלים. ולסיכום, היקף בזבוז הכספים המופקר של משכן הנשיא בימיו של פרס הפך לתקציב הנשיאות השלישי בגודלו בעולם!".

"מבקר המדינה אף העלה בדוח שלו אמירות בוטות על הפער המשמעותי בין התקציב שאושר לבית הנשיא בתקופת פרס ובין ההוצאות בפועל, ומחה על היעדר בקרה שהביאה להפקרות תקציבית.
היכן הייתה התקשורת? מי נענש על כך והאם נפתחה חקירת משטרה על מעשים פליליים, לכאורה, של בזבוז כספי ציבור ללא שום בקרה? כמובן שלא", מוסיפים בערוץ.

הם מסכמים את דבריהם וכותבים, "אם מעמידים את שרה לדין על טיפול באב קשיש, אז פרס כבר מזמן צריך להיות מאחורי סורג ובריח. לא על הסכמי אוסלו, אלא דווקא על הזלזול שלו וההפקרות התקציבית של עשרות מיליוני שקלים על חשבון הציבור הישראלי. לא חלה התישנות על הפקרות המיליונים של פרס. אם שרה תועמד לדין בגלל מאות שקלים על טיפול בקשיש, אז המשטרה חייבת לפתוח בחקירה על עשרות מיליוני השקלים של פרס. אנחנו לא נרפה".