"יום האחדות" צויין השבוע ברחבי הארץ לזכרם של שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל הי"ד.

בישיבת חיצים ציינו את היום הזה בערב ייחודי שעסק באחדות בתוך המשפחה - בין הורים ובנים, בשיתוף המרכזיה החינוכית של המינהל לחינוך התיישבותי ובמעמד מנהל המרכזיה, ירון תאנה והמנחה במרכזיה נפתלי מלאכי.

ההורים והתלמידים השתתפו בסדנה של שיח פתוח, אותה הנחה הצוות הטיפולי בישיבה. במהלך הסדנה יצרו מעגל משפחתי של הורים וילדים ושיח עם כרטיסיות מנחות, לאחר מכן שיתפו אחד את השני בחוויות ובהתמודדויות ולסיום העניק הבן מכתב תודה והערכה להוריו.

לאחר הסדנה, התכנסו המשתתפים לאזכרה לבוגרי הישיבה שנפלו במערכות ישראל ולזכרם הוקדש הערב המרגש.

האירוע נחתם במופע של תיאטרון פלייבק - הבעטלרס ששיקף את חוויות היום-יום של נערים מתבגרים והוריהם בהומור ובטעם.

ירון תאנה, מנהל המרכזיה החינוכית של המינהל לחינוך התיישבותי, אמר כי "ערב כזה אינו עוד 'ערב הורים' שמקובל במוסדות החינוך אלא משהו מעבר לכך. על רקע מאפייני העידן שבו אנו חיים שכולנו מוצפים במידע, רשתות חברתיות וכלי תקשורת אבל עניים מאוד בקשרים איכותיים.

"יש ערך סגולי ממש ליצירת חיבורים בין-דוריים עמוקים יותר. זהו פורמט של ערב שצריך להיות בכל מוסד חינוכי. יישר כוחו של צוות החינוך המסור בישיבת חיצים שהרים את הכפפה ובגדול", הוסיף.

הרב מיכאל פואה, ראש הישיבה, סיפר כי "בערב זה הצלחנו לפתוח לבבות וליצור שיח משמעותי וטוב בין הורים לבניהם. האחדות והשלום מתחילים מהמעגלים הפנימיים ורק משם הם יכולים באמת לפרוץ החוצה. אנו תפילה ותקווה שהצעד שצעדנו יחד לחיזוק הקשר המשפחתי יקרין הלאה גם לקהילה ולעם''.