התינוק בבית החולים
התינוק בבית החוליםצילום: דוברות מרכז שניידר

מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים הצילו את חייו של תינוק בן 9 חודשים מטורקיה, שהגיע לבית החולים בסכנת חיים ממשית כשהוא סובל ממום לבבי וממחלה זיהומית.

התינוק טופל במשך מספר שבועות על ידי צוות היחידה לטיפול נמרץ, בראשות ד"ר אלחנן נחום, ועל ידי מומחים רבים מתחומים שונים במרכז שניידר אשר נלחמו על חייו. לפני מספר ימים שוחרר התינוק ושב חזרה לטורקיה.

התינוק הקטן הגיע למרכז שניידר לאחר ניתוח לב שהצליח באופן חלקי במולדתו, כשהוא נותר עם אי ספיקת לב קשה. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ במצב קשה, הלם וסכנת חיים.

תוך זמן קצר אובחן מום נדיר נוסף בדרכי הנשימה העליונות, שהוביל לזיהום קשה ומסכן חיים בצוואר ובחלל החזה. התינוק עבר סדרת ניתוחים על ידי מומחי אף אוזן גרון עד שמצבו יוצב.

לאחר מכן, הוא טופל באופן מורכב ובמישורים רבים של טיפול נמרץ הכוללים הנשמה, התמודדות עם זיהום אלים ועמיד. כאשר מצבו אפשר זאת, התינוק עבר בהצלחה ניתוח לב מורכב במהלכו הוחלף אחד ממסתמי הלב שלו במסתם מלאכותי.

לדברי ד"ר אלחנן נחום, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, "התרגשתי מאד ביום בו התינוק הקטן שוחרר מהמחלקה לביתו ולמולדתו. התינוק הגיע אלינו בסכנת חיים ממשית ועם סיפור רפואי מורכב, אני גאה ביכולות המקצועיות והאנושיות של צוות היחידה ושל מומחי מרכז שניידר הרבים שבזכותם חייו של התינוק ניצלו".