שימושים רבים ומגוונים
שימושים רבים ומגווניםצילום: שאטרסטוק

יש שאלרגיים אליו ויש שמתנגדים לחשיבותו הבריאותית במתכונתו הנוכחית, אבל רבים מאיתנו ממשיכים לצרוך מוצרי חלב כאלה ואחרים.

כעת, כששבועות בפתח, אנחנו מתפתות למבצעים ומרוקנות את מדפי מוצרי החלב מתכולתם - ואני כבר דואגת ליום שאחרי החג. רגע לפני שאת זורקת את השאריות, לא תאמיני, אבל לחלב ולמוצריו יש שימושים מעניינים ומגוונים שלא חשבת עליהם.

כתמים וחלב
הקטנצ'יק השובב שלך, שעוד לא ניגבת לו את החלב מהשפתיים, החליט לקשקש עם טוש דווקא על החולצה היפה שלו. נסי לפעול במהירות, סמוך למעשה, ושפשפי את הכתם בעדינות בעזרת צמר גפן ספוג בנדיבות בחלב. חזרי על פעולה זו כמה פעמים. עם מעט סבלנות, רוב הכתם ייספג בצמר הגפן ויֵרד.
שיטה נוספת היא להשרות את הבגד עם כתם הדיו ב'רוויון' למשך שעתיים, ולאחר מכן לכבס כרגיל.
סבתי אומרת שכתמי קקאו ושוקולד ניתנים להסרה בעזרת חלב קר.
לטיפול ראשוני בכתמי יין אדום משרים את הכתם בחלב שחומם מעט, משאירים כחצי שעה ושוטפים בהרבה מים. לא ירד? ממשיכים בדרך הקונבנציונלית של מסיר כתמים או אקונומיקה ומכבסים כרגיל.

שן חלב
אם נפלה לכם או לילדכם שן שצריך להחזיר אותה למקומה, הדרך הטובה ביותר לשמור עליה עד שתגיעו לרופא השיניים היא בתוך כוס חלב. שימו לב: כדאי להגיע עם השן לרופא השיניים בתוך לא יותר משעה.

ארץ זבת חלב ושמש
בהתקרב אלינו הקיץ ואיתו גם השמש הלוהטת, אפשר לעדכן את הבהירים שבינינו בשיטה להרגעת העור מכוויות השמש, וכמובן להקלה מכוויות רגילות. פשוט מורחים על האזור הפגוע לבּן או יוגורט קר (בלי פירות), ההקלה תורגש מיד.

גבינה ביתית
אם התאריך עבר והחלב רק התחיל להחמיץ אפשר להכין ממנו גבינה: מביאים את החלב לרתיחה, מוסיפים כף מלח ומבשלים על אש קטנה בין חמש לעשר דקות. מכבים את האש ומוסיפים שלוש כפות חומץ לכל ליטר חלב. מערבבים סיבוב אחד עם כף. ממתינים שתיים-שלוש דקות ומסננים את החלב עם חיתול בד (מרפדים מסננת גדולה בחיתול ושופכים פנימה). קושרים את החיתול ומניחים לו לטפטף מעל הכיור כחצי שעה.
מתקבלת גבינה נהדרת, שאפשר לשמור אותה שבועיים-שלושה במקרר כמו שהיא, או להכניס לקופסה עם מי מלח ולשמור במקרר עד שנגמר.

לא בוכים על חלב שהתקלקל
לאמיצות בלבד! כדי לדעת אם חלב אינו מקולקל, לא לפי התחושה בלבד, מרתיחים אותו. אם אין גושים - אפשר להשתמש בחלב להכנת דייסות למיניהן, מרק פטריות על בסיס חלב או פשוט למשקה חם.
בכל מקרה, בחלב טרי שתאריך התפוגה שלו עבר רצוי להשתמש רק לאחר הרתחה.

חלב פנים
להכנת מסיכה לטיפול בעור יבש וסדוק מחממים ספל חלב, טובלים צמר גפן בחלב החמים, סוחטים ומשתמשים בו כרטיות על עור הפנים, הצוואר, הידיים והגוף.
מתאים לעור הגוף ולעור הפנים כאחד.

חלב רב פעלים
חלב אֵם ידוע ביתרונותיו הרבים לתזונת התינוקות הרכים, אך יתרונותיו גם לבוגרים יותר אינם ידועים מספיק, החל מיכולת להסיר איפור ועד לסיוע לגוף שנלחם בסרטן.
אז למניקות ולסביבתן, להלן כמה טיפים:
* להקלה על עקיצת יתוש - מרחו חלב אם על העור.
* לפתיחת אף סתום - טפטפו חלב אם לתוך הנחיריים.
* לאפטות והרפס - גרגרו חלב אם.
* להורדת חום בילדים רכים - פשוט תנו להם לשתות.
* לתפרחת חיתולים, אקנה ואקזמה - מרחו על העור הנגוע.
* לדלקות אוזניים ועיניים - טפטפו כמה טיפות לעין או לאוזן הכאובה.
* לפצעים ולחתכים - מרחו והפצע מתאחה מהר.
* למניעה ולטיפול בפטמות סדוקות או פצועות - במיוחד לאחר הלידה, כשהאזור רגיש, מרחו על הפטמה וייבשו באוויר. מומלץ למרוח לאחר כל הנקה.
אגב, לא מומלץ לבצע את הטריקים הללו עם חלב אֵם מוקפא שהופשר, או עם חלב שנשאב ונשמר בקירור.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי