יגל חיים לגטיוי לפני פציעתו
יגל חיים לגטיוי לפני פציעתוצילום: באדיבות המשפחה

לוחם חטיבת כפיר, יגל חיים לגטיוי ממושב דלתון, אשר נפצע באורח אנוש בפיגוע ירי בחברון בחודש אוקטובר האחרון, התארס בשבוע שעבר.

לגטיוי נורה בראשו על ידי מחבל בן 16 ונפצע באורח אנוש. במשך שבועות ארוכים הוא נלחם על חייו ולאחר שיצא מכלל סכנה עבר תקופת שיקום לא פשוטה. במהלך מסיבת ההודיה שערכה לו משפחתו בשבוע שעבר ציינו גם ארוסיו.

בשיחה עם אתר "כיכר השבת", הודה לגטיוי לאלפי המתפללים לרפואתו והגדיר את ההחלמה שלו כנס רפואי בניגוד לכל התחזיות.

"התקופה שלי בבתי החולים הייתה מסובכת", שיחזר לגטיוי את התהליך שעבר עד להחלמתו: "אני הייתי בהדסה עין כרם מורדם ומונשם במשך כחודש וחצי לאחר מכן עברתי במשך כשבועיים למחלקה אחרת בטיפול נמרץ אבל לאט לאט התחלתי ללכת על הרגליים לאחר מכן עברתי לשיקום רגיל בתל השומר וכיום ברוך השם אני מתהלך כאחד האדם".

"כששבתי לביתי", הוא נזכר, "אבא שלי אמר לי: 'אמרו לי רבנים גדולים, בזכות זה שאתם שומרים את השמיטה בעזרת ה' אתה תצאו מזה והכל יהיה בסדר'. זה דבר שמאוד עודד את כל המשפחה ונתן תקווה גדולה וחיזוק גדול".

"כשהתעוררתי בבית החולים", מספר לגטיוי, "אמרו לי המשפחה אתה לא מבין כמה אנשים היו פה לבקר אותך וכמה תפילות מתפללים עליך בכל העולם. אני, כשהייתי מורדם ומונשם, לא הבנתי כמה זמן בכלל אני בביה"ח שאלתי את משפחתי מה בכלל אני עושה פה... ואז סיפרו לי שחודש שלם אני שם.. לא הבנתי איך עבר חודש, לאט לאט התחלתי לעכל את הדברים".

"כשהייתי בטיפול נמרץ פשוט הייתי רואה אנשים ולא יכולתי לדבר, הייתי מסמן להם בתנועות הידיים אם הם כבר הניחו תפילין ושהיו מסמנים לי שלא, הייתי מסמן להם שירוצו להניח תפילין, למעשה כל התקופה שעברתי התאפיינה בהתחזקות כוללת שלי של משפחתי ושל חבריי כולם הלכו והתחזקו גם בשמירת השבת", הוסיף.

"אני ממש חי כרגיל היום מלבד תהליך שיקום שאני אמור לעבור", הוא מספר ומבקש שוב להודות לעם ישראל: "אני רוצה להודות לכל עם ישראל בכל העולם שהתפלל לרפואתי".