אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

המאבק נגד האינטרנט: לקראת חג השבועות כינס האדמו"ר מרחמסטריווקא בירושלים את חסידיו והשמיע באוזניהם דברים אודות 'חובת ביעור נגעי הטכנולוגיה', כלשונו.

בדבריו אמר כי ער"ח סיוון הוא זמן מתאים לחיזוק בעניין זה. "ובער"ח חודש סיון, שהוא קבלת התורה, ידוע ענין אמירת תפילת השל"ה, אך כשמעיינים בשלה"ק עצמו רואים שיש הכנה והקדמה לתפילה זו בכדי שתתקבל, וזל"ק: 'ולבי אומר שעת רצון לתפלה זו בערב ראש חודש סיון, הוא החודש שבו נתנה התורה, ואז נקראים בנים לה' אלקינו. וראוי לישב בתענית ביום ההוא הוא ואשתו, ויתעוררו בתשובה ויתקנו כל ענייני הבית איסור והיתר וטומאה וטהרה וכל העניינים'.

"ומה שהזכיר השל"ה הק' שהוא הזמן המסוגל לתקן טומאה וטהרה, התכוון בזמנו שעדיין לא היו הנסיונות הקשים כמו בזמנינו, אמנם כהיום שיש הנסיונות בכלים הטכנולוגיים המשחיתים, הלא כבר הרעיש הגאון בעל שבט הלוי זצ"ל שמיום בריאת העולם לא נברא כלי משחית כזה, וער"ח הוא הזמן המסוגל לתקן טומאה וטהרה, והוא יום הדין לתקן ענין זה, וכשאיש יהודי חפץ לזכות בבנים קדושים והגונים חובה עליו להתרחק מכל מיני כלים הללו.

בנאומו הרחיב אודות איסור השימוש באינטרנט לא מסונן. "ושמעתי שלאחרונה יוצאים עוד ועוד מיני כלי משחית, וחייבים לפרוש מחמישים שערי היתר בכדי שלא להגיע לשער אחד של איסור, כי הרי עתיד דורותינו תלוי בזה, ואפילו אחד שחייב זאת וקיבל היתר מכל הרבנים להשתמש בו בתנאים מסויימים, אין הכוונה שהשימוש הכללי בזה כבר מותר עבורו, כי רק התירו לו עבור שימוש שחייב בו והרי זה כמו שמישהו חייב לפתוח סתימת צינור של מי רפש מלוכלכים, ועושה זאת רק משום שהוא חייב לפתוח הצינור, והגם שאין זה נוח לו ונפשו נמאסת מכך הוא עושה הדבר בהכרח, כן הדבר הזה מה שבהכרח וצריך לו ישתמש, אבל מעבר להנצרך לו אסור בתכלית האיסור.....

את דבריו סיים במילים: "כשאדם עובר עבירה זה חלילה משפיע לדורי דורות, ומי שחפץ שיהיו דורותיו כראוי הוא אך ורק באופן שישמר מהכלים הללו".