הונאה מתוך הכלא. אילוסטרציה
הונאה מתוך הכלא. אילוסטרציהistock

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עופר חמו בן 38 בגין מספר רב של עבירות ניסיון וקבלת דבר במרמה.

על פי כתב האישום, בעת שהיה אסיר בכלא השרון, התקשר חמו למספרי טלפון שונים ומציג מצג שווא כאילו הוא מוכר להם מוצרי חשמל במחירים מוזלים. במסגרת מצג השווא הציג את עצמו חמו כעובד בחברת "רמי לוי" וסיפר למקבל השיחה זכה בהגרלה של החברה המאפשרת לו לקנות מוצרי חשמל במחירים מוזלים.

חמו היה מפרט רשימת מוצרי חשמל שונים, כגון מכשירי סלולרי, טאבלטים, שואבי מאבק, מעבדי מזון, מסכי טלוויזיות ועוד, ומציע לקנות את מוצרי החשמל במחירים נמוכים במיוחד של מספר מאות שקלים.

חמו ביקש להעביר את התשלום למספרי חשבון שציין תוך שהוא מציג בכזב כאילו מדובר במספרי החשבון של החברה, בעוד בפועל היו אלה חשבונות קנטינה בכלא, שלו או של חברו לכלא אשר היה מעביר אליו את הכספים לאחר מכן.

בתמורה להעברת הכספים הבטיח חמו כי ידאג לספק את מוצרי החשמל שנבחרו באמצעות שליח מיוחד לאחר סיום הליכי ההפקדה. לפעמים מסר חמו בשיחות כי מדובר במבצע של יום אחד, והכל על מנת לגרום ל"לקוחות" להעביר את הכספים בפועל ובמהירות.

בחלק מהמקרים התקשר מספר פעמים לאותו "לקוח" על מנת לוודא כי הוא מעביר את הכספים או על מנת לוודא כי הוא אכן מבצע את העסקה ומעוניין בה בהתאם למצג השווא.

חמו המשיך לעשות את המעשים על אף שנחקר באזהרה במשטרה במהלך חודש אוקטובר 2015 בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה והתחזות לאחר בגין אותה שיטת פעולה ואותם מצגי שווא.

מכתב האישום עולה כי במסגרת זו ביצע חמו קרוב ל-200 שיחות הונאה, ולפחות בחמישה מקרים שונים גם קיבל כספים מ"לקוחות" שנפלו קורבן לעוקץ.