עו"ד איתמר בן גביר תוקף בחריפות את המאמר בעיתון "הארץ" נגד שופט בית המשפט העליון נעם סולברג.

במאמר מכנה הכותב אורי משגב את השופט "עבריין בין לאומי" בשל מקום מגוריו באלון שבות שבגוש עציון.

לדברי בן גביר המאמר בעיתון הוא ניסיון להטיל אימה על השופט סולברג ולהשפיע על החלטותיו ופסקי הדין שלו.

"כך השמאל פועל", קובע בן גביר, "לכותב המאמר אין כל הבנה בסיסית בסוגיות משפטיות ורק מניעה אותו שנאת מתיישבים ביהודה ושומרון, זו השיטה שבה השמאל פועל כדי להפעיל לחץ פסול על שופטים במדינת ישראל".

"מוזר לי שלא שמענו עד לרגע זה את מנהל בתי המשפט מגיש תלונה נגד משגב ופונה למשטרה. כשהעורך דין של שרה נתניהו הטיח ביקורת הרבה פחות חריפה ומעליבה דאגו להגיש תלונות, הופיעו כותרות, נשיאת בית המשפט העליון גינתה, מנהל בתי המשפט צעק, ואילו כאן דום שתיקה''.

"משגב במאמרו עבר עבירה של זילות בית המשפט שבגינה ניתן להטיל עונש מאסר של שלוש שנים והעלבת עובד ציבור ולא ברור לי מדוע המערכת מלבד שרת המשפטים לא קמה כדי לגנות את האמירות".

בן גביר אומר כי סולברג לטעמו הוא משפטן מוכשר, שופט מאוזן וראוי למרות שהתאכזב מפסיקותיו השונות נגד פעילי ימין. "התאכזבתי גם שלא השמיע את קולו נגד ההתעללות בעצורי דומא, או נגד מדיניות המעצרים בגירוש גוש קטיף, אך בכל מקרה ביקורת זה דבר אחד וניסיון להטיל אימה זה דבר אחר.

''נדמה לי ששיטת השמאל הקיצוני שקופה: לגרום לשופט לחשוב פעמיים לפני כל פסק דין שהוא כותב ולזכור שעיתון 'הארץ' מחכה לו בפינה - מקווה ומאמין שהשופט סולברג ידחה ניסיונות פסולים אלה מכל וכל".