הרב אריאל בראלי, ראש מכון משפט לעם בשדרות, מברך על ההחלטה להסיר את הכרזות לסרט "השם ישמור" שמוצג בפסטיבל קולנוע דרום בשדרות.

בכרזה שנתלתה ברחבי העיר והופצה ברשתות החברתיות, נראה גבר עוטר תפילין כשחצי גופו עירום.

הרב בראלי סבור שיש גבול לחופש האומנות, "הגענו היום למצב שאין גבולות ובשם האומנות עושים מה שרוצים. לקחת אדם שלובש תפילין וחצי גופו עירום, כדי למשוך אנשים לסרט.

"לא משנה מה מטרת הבמאי, זה מראה פוגע ולאו דווקא באנשים דתיים. התפילין הן אות שאנשים מסרו את נפשם וכאן באבחת מכחול מזלזלים ופוגעים בתפילין, האם לזה יקרא אומנות?".

הרב בראלי משוכנע שאם היה מדובר בפגיעה באיסלאם, הייתה קמה כאן זעקה. הוא קורא לשרת התרבות לשים גבול לאומנים. "יש אנשים שחושבים שבשם האומנות מותר הכל, אבל הם שוכחים שהבסיס שלנו זה יהדות ומסורת, לכן החיילים נשבעים על התנ"ך.

"לקחת סימן יהודי ולעקר אותו, זה לא מתאים בוודאי לשדרות אבל גם לא לכל מקום אחר. אני חושב ששרת התרבות צריכה לשים גבולות לאומנים. אם זה היה פגיעה בקוראן או ברמדאן היתה קמה כאן קול צעקה והיו אומרים שיש גבול לחופש הביטוי".

"טוב עשו מארגני הפסטיבל שהורידו את השלטים, זה עורר כעסים רבים בקרב הציבור בשדרות ואני מקווה שהפרשה באה לסיומה. עכשיו זו כבר שליחות שלנו לראות איך מקרבים את הציבור ליהדות, זו שליחות שמוטלת עלינו", מסיים הרב בראלי.