שמותיהם של הזוכים בפרס מפקד גלי-צה"ל למצוינות פורסמו היום (שני), וביניהם עירית לינור על המשדר במלאת שנה למותו של אורי אורבך ז"ל ופרויקט "בקולם" ששודר ביום השואה.

מתוך חמישים תוכניות גלי צה''ל, זכו בפרס ארבע תוכניות שבלטו מעל כולן.

אחד הפרסים מוענק בקטגוריה ייחודית של "פרס ביכורים", לתוכנית בה רק חיילים היו מעורבים בהכנתה ובשידורה. הפרס הוענק השנה לכתב גלי צה''ל אוריה אלקיים על התוכנית "אלופינו מסובלים" - סיפורם של שני גששים בני העדה האתיופית שנפלו בשירותם הצבאי, וששודרה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

כמו כן ניתן ציון לשבח לתוכנית הביכורים "בארץ זרועה", שעסקה בפליטים ממדינות ערב והמזרח התיכון שהגיעו לגרמניה ב-2015 בהגשתה ועריכתה של הכתבת יערה שפירא.

תחרות פרס מפקד גלי צה"ל מתקיימת מאז שנת 1980. יו"ר ועדת הפרס היא תא"ל (מיל.) אורית אדאטו, בעבר קצינת ח"ן ראשית ונציבת בתי הסוהר. בוועדת הפרס חברים העיתונאי דב גיל-הר ומאיר אזרי.

במהלך השנים זכו בפרס המפקד, בין השאר, גידי גוב ואורי אורבך ז"ל (על תכניתם "המילה האחרונה"), רזי ברקאי, אביגדור קהלני, התכנית "קולה של אמא", התכנית "עוד מעט נהפוך לשיר" וכן מפקד גלי צה"ל הנוכחי ירון דקל, שזכה בעבר פעמיים בפרס.

"אני גאה מאוד בכל התוכניות שנבחרו השנה לזכות בפרס", אמר מפקד התחנה דקל. ''האיכויות של חיילי ועובדי גל"צ הביאו גם השנה להישגים שידוריים מרשימים ויוצאי דופן. המנעד של התוכניות שזכו מדגיש גם את המגוון של התוכניות המשודרות בתחנה.

"אני מודה לחברי ועדת הפרס על הזמן שהקדישו לבחירת הזוכים ועל היכולת לזהות את המיטב של המיטב מהתוצרת השנתית של אנשי התחנה", הוסיף דקל.