השר כץ וח"כ יצחק כהן
השר כץ וח"כ יצחק כהןצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה תיקון לחוק התמלוגים לנפגעי פעולות איבה, תיקון אותו הגישו שר האוצר, משה כחלון, ושר הרווחה, חיים כץ.

במסגרת התיקון, יינתן מענק חד פעמי בסך 200 אלף ש"ח ליתומים שהוריהם נרצחו בפיגועי טרור לפני האחד באוקטובר 2000, מועד ראשית הסדרת זכויות יתומי פעולות איבה.

השר כחלון אמר בעקבות התיקון כי "מדובר בתיקון קטן של עוול ואפליה שנמשכו יותר מדי שנים. לצערי אין דבר שנוכל לעשות שיקל על האבל של היתומים, אבל אני מקווה שהמענק יסייע ולו במעט לאלו אשר לא זכו להטבות שניתנו במסגרת תיקונים מאוחרים יותר לחוק. מדינת ישראל מחויבת מחויבות מלאה לנפגעי פעולות האיבה ומשפחותיהם ואנחנו אחראים לכך שקיבלו את מירב הזכויות שמגיעות להם".

השר כץ אמר עם קבלת התיקון כי מדובר ב"תיקון נוסף וחשוב בחקיקה להסדרת זכויותיהם של יתומי פעולות איבה שזכיתי להיות שותף לה. אי אפשר לתמחר את האבדן הנורא, אך ברור כי מדינת ישראל חייבת ומחויבת לסייע ככל הניתן ליתומים שאיבדו את היקר להם מכל. אני תקווה כי מעגל נפגעי פעולות האיבה יחדל מלהתרחב ובאותה נשימה מתחייב שנעשה את כל הנדרש למען נפגעי פעולות האיבה ומשפחותיהם".

בלשכתו של השר כץ מזכירים ומציינים כי הסדרת זכויותיהם של יתומי פעולות איבה החלה בשנת 2001, במסגרת חקיקה שקבעה לראשונה כי מי שהתייתם משני הוריו כתוצאה מפעולות איבה (החל משנת 2001) יקבל מהמדינה קצבת יתומים. בשנת 2011 הורחבה הזכאות לכלל יתומי פעולות האיבה שאיבדו את הוריהם מאז קום המדינה. "על בסיס עבודתה של ועדה בראשות סגן שר האוצר, חבר הכנסת יצחק כהן, ומתוך רצון לסייע לקבוצת היתומים אשר לא זכתה להטבות עד לשנת 2011, כאמור, השרים משה כחלון וחיים כץ סיכמו על מענק חד פעמי בסך שמונה מיליון ש''ח", נמסר מלשכת כץ.