עד השניה האחרונה. שחקני מכבי וראשל"צ הערב
עד השניה האחרונה. שחקני מכבי וראשל"צ הערבצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

הפתעה בחצי גמר הליגה הישראלית. אחרי כישלונות רבים חוזרים ונשנים במהלך העונה כולה, אחרי שניסתה להפיק לקחים מהכישלון של השנה שעברה אך ללא הצלחה יתירה, ולאחר שכבר הייתה בטוחה שההגרלה סידרה לה דרך סלולה לגמר הפיינל-פור, מכבי תל אביב מודחת שוב בשלב חצי הגמר.

בדומה לעונה שעברה, אז הודחה בבושת פנים בתום סדרה מותחת על ידי הפועל אילת, הפעם היה זה תורה של קבוצה קטנה אחרת לעשות זאת, מכבי ראשון לציון שניצחה בתום משחק דרמטי ומותח במיוחד ממש בשניות האחרונות של המשחק בתוצאה 71:69 ושלחו את התל אביבים חפויי ראש עם מחשבות רבות לעתיד הקרוב.

כזכור, בשנה שעברה, גם מכבי תל אביב וגם מכבי ראשון לציון הודחו בשלב חצי גמר הפלייאוף של ליגת ווינר סל. הערב (שני) לאחת מהן הייתה ההזדמנות להעפיל שלב אחד גבוה יותר מזה של השנה שעברה, כשמי שניצלה זאת היו דווקא הכתומים שחוזרים אל מעמד הגמר של ליגת הכדורסל הישראלית לאחר 25 שנות היעדרות.

בעוד שהמכבים מתל אביב הגיעו אל המשחק הערב שהתקיים בהיכל הפיס ארנה שבבירה כשהם בכושר מצויין ואחרי שבוע וחצי של מנוחה, הכתומים הגיעו אליו לאחר ניצחון מותח במשחק החמישי בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול מכבי חיפה וכשהם מציגים עונה לא יציבה ומבולבלת.

המשחק הערב בין השתיים ענה על הציפיות. התוצאה הייתה שווה ויחסי הכוחות היו שקולים לכל אורך המשחק. ככל שהדקות נקפו והגיעו לקראת סיומן החל הלחץ לתת את אותותיו על שחקני שתי הקבוצות שהרבו לאבד כדורים.

מצד אחד היה אלה בעיקר טיילור רוצ'סטי שהחזיק את הצהובים עם מספר נקודות במאני-טיים בהתקפה ויוגב אוחיון עם פעולות טובות בהגנה, מהצד השני היו אלה הקבוצה המגובשת של ראשון בהובלתם של מארק ליונס ודריל מונרו שהראו הגנה מצויינת ומשחק התקפה יעיל.

אף קבוצה לא הצליחה לברוח ליריבתה, ו-4:30 דקות לסיום המשחק עמדה התוצאה על שיוויון 61:61. גיא פניני עוד קלע שלשה לזכות המכבים מתל אביב אבל בהחלטה גבולית פסק שופט המשחק על עבירת תוקף של פניני בביצוע הקליעה.

התוצאה המשיכה להיות צמודה כשעל שעון המשחק נותרו 2:40 דקות. שוב שריקה גבולית של שפוטי המשחק, כשאלה שרקו עבירה טכנית לחובתו של ניצן חנוכי לאחר עבירה על בריאן רנדל, והמכבים ניצלו זאת בכדי לעלות ליתרון 63:66.

גל מקל עם שלשה גדולה העלה את ההפרש לארבע נקודות, 65:69, אך גם את זה הצליחו הכתומים לצמצם עד לשיוויון 69:69, דקה לסיום המשחק.

15 שניות לסיום המשחק העלה מונרו את הכתומים מראשון ליתרון 71:69 שקבע כי בפעם השניה ברציפות מכבי תל אביב מודחת בשלב חצי הגמר של ליגת העל הישראלית.

אריק שיבק, מי שאימן את אילת בעונה שעברה שוב מדיח את המכבים מתל אביב בשלב חצי הגמר.

כאמור, הכתומים מעיר היין חוזרים למעמד גמר ליגת העל הישראלית לאחר 25 שנות היעדרות. מכבי ת"א? היא תהיה חייבת לעשות שינויים דרסטיים לאחר ששוב יצאה מושפלת ומודחת בשלב חצי הגמר, עונה שניה ברציפות.