ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ביקרו הבוקר (שלישי) בתערוכה המיוחדת "פתח דלת לישראל" באולם התערוכות המרכזי של מוסקבה.

בתערוכה מיצגים אינטראקטיביים של פתיחת תשע דלתות אשר מאחוריהן מוצגת ישראל מזוויות שונות. התערוכה הישראלית מגיעה למוסקבה אחרי ביקור ברומא, פריז וורשה.

ראש הממשלה נתניהו אמר ''אנחנו בהחלט מרגישים בבית, ודלתות ישראל פתוחות לרוסיה ודלתות רוסיה פתוחות לישראל. ''אנו מציינים 25 שנים לחידוש היחסים בינינו וזה לא מצטמצם רק בתחום התרבות והטכנולוגיה, יש כל כך הרבה תחומים אחרים.

"כל הדברים האלה מוצגים פה בתערוכה החדשנית הזו. מעל זה יש גשר אנושי של למעלה ממיליון דוברי רוסית שהם בשר מבשרנו אבל גם באים כשגרירים, מרצון טוב של סימפטיה עמוקה, אזרחי ישראל שהם יוצאי חבר העמים".

מוקדם יותר הבוקר, נתניהו הניח זר בקבר החייל האלמוני במוסקבה. "ישנו קשר של סימפטיה ואמפתיה בין ישראל ורוסיה עם עבר משותף שיש בו פרקים טרגיים לשני עמנו, אך עם נכונות חזקה מאוד לתפוס לפתח את העתיד והקידמה ליצירת עתיד טוב יותר", אמר ראש הממשלה.

בהמשך היום ייפגש נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפעם הרביעית בחצי השנה האחרונה. באירוע גאלה רב משתתפים בתאטרון הבולשוי יציינו פוטין ונתניהו חצי יובל לחידוש היחסים בין שתי המדינות.

במהלך הביקור גם ייחתמו שני הסכמים חשובים בין המדינות, ביניהם הסכם הפנסיות שיבטיח למי שעבד ברוסיה טרם עלייתו לישראל לקבל את הכסף עם יציאתו לגמלאות.