זוכרים את הרב
זוכרים את הרבצילום: מועצת קרית ארבע-חברון

מאות תושבים ומוקירי ההתיישבות ביו"ש, ובהם ראשי ההתיישבות - בני קצובר, אליקים העצני, הרב מנחם פליקס, דניאלה וייס, סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן ואחרים, גדשו את היכל התרבות בקרית ארבע חברון בערב אזכרה לרב משה לוינגר זצ"ל, במלאת שנה לפטירתו.

הערב, שעמד בסימן הנאמנות המוחלטת לארץ ישראל, כלל פאנל דוברים מראשוני ההתיישבות, קטעי ארכיון מרתקים מימי ההתיישבות הראשונים וקטעי משחק שהמחיזו אירועים מפועלו של הרב לוינגר.

במהלך הערב נשא דברים עו"ד אליקים העצני, שותפו של הרב לוינגר לדרך בראשית ההתיישבות היהודית בחברון. העצני תיאר את דמותו של הרב כמי שלא חת, שלא הקפיד על כבודו אך גם כמי שלא נתן שיפגעו בכבודה של ארץ ישראל ובכבוד יהודיה.

הדוברים האחרים הזכירו את הרב לוינגר כאיש שלא נרתע מלהיכנס עם ראשו בקיר הממסדי ובמבחן התוצאה אמנם לרגעים נחשב כהוזה, הפך לחוזה עם התגשמות חזונו והקמת עשרות ישובים ביו"ש שבהם מתגוררים מאות אלפי יהודים.

בסיכום הדברים הזכירה דניאלה וייס שליוותה את הרב במשך שנים רבות, שחזונו לא תם והעשייה עודנה נצרכת והדרישה להקים ישובים נכונה כעת כמו אז. עוד הוסיפה וסיפרה כי בשנות מחלתו הקפיד הרב להיות מעורב בנושא גאולתה של הארץ וליווה את פעולתן של העמותות העוסקות בכך, ״הרחיבי מקום אהלך״ - הגואלת בתים בחברון, ותנועת ״נחלה״ שמטרתה הקמת ישובים נוספים ביהודה ושומרון.

צילום: מועצת קרית ארבע