ועדת החינוך של הכנסת. ארכיון
ועדת החינוך של הכנסת. ארכיוןצילום: מינהל דוברות והסברה, משרד החינוך

ועדת החינוך של הכנסת קיימה היום (ג') דיון מעקב בנושא תנאי העסקתם של הקב"סים (קציני ביקור סדיר), שמטפלים ומונעים נשירת של תלמידים ממערכת החינוך.

בפני יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי הוצגו תנאי העסקתם של הקב"סים ובתום הדיון קרא ח"כ מרגי להסתדרות המורים, ועד הקב"סים (קציני ביקור סדיר) ומשרד החינוך לשבת בהקדם ולקבוע מתווה להעלאה של שכר הקב"סים.

ח"כ מרגי הורה למשרד החינוך להעביר לידי ועדת החינוך את תוצאות הפגישה בתוך שלושים ימים.

שכרו של קב"ס המועסק במשרה מלאה (42.5 שעות שבועיות) עומד על כ-6,000 ש''ח ברוטו. על הקב"ס להיות בעל תואר אקדמאי ותעודת הוראה וניסיון של שלוש שנים בהוראה, או חמש שנים בחינוך הבלתי פורמלי.

לדברי נציגת הקב"סים בדיון "כשהמורים שומעים מה המשכורת של הקב"סים הם מיד יורדים מהרעיון ומוותרים על התפקיד. יש לנו מחסור בכ-80 קב"סים ומדי יום מתפטרים עוד ועוד אנשי מקצוע".

במגזר החרדי מכהנים עשרות קב"סים ומשרד החינוך הקצה תקנים מיוחדים לטיפול בבעיית הנוער הנושר במגזר החרדי.

מנהל אגף חינוך ילדים ונוער בסיכון, ד"ר סער הראל, אמר כי בישראל כ-21,853 אלף תלמידים המוגדרים כנושרים מגיל 5 עד 17. "תפקיד הקב"ס הוא קריטי במניעת הנשירה". הראל התייחס לבעיית הנשירה במגזר החרדי וחשף שהבעיה קיימת גם במגזר הדתי לאומי.

בדיון השתתפו גם חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני), יוסוף ג'בארין, איימן עודה ומסעוד גנאים (הרשימה המשותפת) שהביעו תמיכה בשיפור תנאי העסקתם של הקב"סים. "זה הזמן להיאבק על התנאים", אמר ח"כ שמולי.