הרב איגרא הושבע לדיין בית הדין הגדול

הרב אליעזר איגרא, אשר נבחר לפני כחודש על ידי הוועדה לבחירת דיינים לדיין של קבע בבית הדין הרבני הגדול לערעורים, מונה היום (שלישי) לתפקיד בידי נשיא המדינה.

הרב איגרא הצהיר אמונים במסגרת תפקידו החדש ונשיא המדינה העניק לו את כתב המינוי. בטקס השתתף גם יו"ר הוועדה לבחירת דיינים, השר ד"ר יובל שטייניץ.

הרב, שכיהן בעברו כאב בית הדין בבאר שבע וחבר בוועדת הבחינות של הרבנות הראשית, מכהן כדיין בבית הדיין הגדול במינוי זמני משנת תש"ע וכעת קיבל מנוי לכהונת קבע.

מינויו של הרב איגרא הוא המינוי הראשון לבית הדין הרבני הגדול לאחר 7 שנים בהן לא התמנו דיינים חדשים.

בתום הצהרת האמונים ברך נשיא המדינה את הרב ואמר: "התלמוד מלמד אותנו שהספר והסיף ירדו כרוכים לעולם. כזה הוא הדיין, הרב אליעזר איגרא, שהוא רב, דיין, ושירת בצבא ההגנה לישראל כטנקיסט. כששלמה התמנה למלך, הוא פנה בתפילה לבורא- 'ונתת לעבדך לב שומע, לשפוט את עמך להבין בין טוב לרע'. 'לב שומע' הוא לב המסוגל להבין את רחשי בעלי הדין, לשמוע מעבר למילים הנאמרות. סיפרו לי עליך, הרב איגרא שבאחד התיקים בהם דנת, אסיר סרבן גט התנה את הסכמתו לגט בהחזר כספים ששולמו על ידו בעבר כערבות להתייצבותו בדיון. אתה הרב איגרא, העדפת שלא להמתין עד להסדרת ההחזר בצינורות הבירוקרטיים מתוך חשש שהמתנה זו תגרום להארכת עיגון האישה ותביא להחמצת השעה. וכך, השבת לסרבן את הסכום כולו מכיסך הפרטי. אני חושב שזה משמעות הביטוי 'לב שומע'."

בסיום דבריו הביע הנשיא תקווה כי מינוי זה יביא עמו מינויי דיינים נוספים ואמר: "כבוד הרב איגרא, נבחרת כאחד מגדולי ישראל לבית הדין העליון וזה כבוד למדינת ישראל להתברך בך. בשבע השנים האחרונות לא מונו דיינים לבית הדין הרבני הגדול. העומס הרב יוצר מתח בין הרצון לדון דין אמת לאמתו לבין הצורך למנוע עינוי דין. אני תקווה שמינוי זה הוא סנונית ראשונה ובעקבותיה יתמנו דיינים רבים נוספים. עם התמנותך לתפקיד, אאחל לך במילותיו של הרב מרדכי אליהו שנהג להתפלל בבואו ליישב בדין- שלא תאמר על טהור- טמא ועל טמא- טהור ותציל עשוק מיד עושקו."

הרב איגרא העלה בדבריו את חשיבות בתי הדין ואמר: "כדיין השתדלתי לשרת את עם ישראל בהקשבה ונאמנות לתורת השם. אני רואה כשותף למערכת בתי הדין כיצד היא הולכת ומתמסדת משנה לשנה. כולי תפילה שבית מדרש ראוי זה ימשיך לגדול. מיוחדים בתי הדין בכך שהם מהווים אחווה אמיתית בין כל חלקי הפוסקים בתורה. האחדות הזו עליה להקרין על החברה הדתית והחברה הישראלית כולה. כולנו עם אחד ואני קורא לממשלת ישראל לחזק את בתי הדין ולאפשר שירות טוב יותר לאזרחי ישראל."

מנהל בתי הדין הרב יעקבי בירך על צירופו הרשמי של הרב איגרא כדיין קבוע בבית הדין הרבני הגדול ואמר "גדלותו התורנית, ניסיונו העשיר, מידותיו הנעלות ומיזגו השיפוטי הברוך יתרמו רבות למערכת בתי הדין."