פגישת פוטין ונתניהו. היום
פגישת פוטין ונתניהו. היוםצילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (שלישי) במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסיום פגישתם, לפרשת החשד לתרומה בעייתית מאיש העסקים ארנו מימרן.

"ההר הוליד עכבר. הוא אפילו לא הוליד עכברון. דובר על מיליון יורו לקמפיין בחירות ב-2009. לא מיליון יורו, לא קמפיין בחירות, לא 2009. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שהקמתי למען מדינת ישראל בשנת 2001 כשהייתי אדם פרטי", הבהיר נתניהו

נתניהו הוסיף, "ברור שזה חלק מרדיפה פוליטית שיטתית. מה שלא הצליחו לעשות בקלפי עושים כעת עם ניפוח תקשורתי אדיר. לא בוחלים בכלום. פוגעים ברעייתי. אני מאמין במערכת המשפט שלנו - ומכל העניינים הללו לא יצא כלום - כי אין כלום".

לפני כן התייחס נתניהו לפגישה עם פוטין ואמר, "שוחחנו על המשך התיאום בין הצבאות שלנו באיזור".

"סיכמנו להבטיח שאנחנו פועלים נגד אותם גורמים שמסכנים את כולנו. שוחחנו ארוכות על אתגרים משותפים לנו ולכל המדינות - כמו האיסלאם הקיצוני והטרור שהוא מפיץ", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם לסערת התבטאויותיו של יו"ר חדשות 10 החדש רמי סדן, "הוא מכחיש שהוא אמר את הדברים. קודם כל צריך לברר מה נאמר ומה לא נאמר. אם הדברים אכן נאמרו - הם חמורים והוא יצטרך להתנצל עליהם".

פוטין אמר במסיבת העיתונאים כי ישראל ורוסיה ייאבקו יחד בטרור הבינלאומי. "שוחחנו על הצורך לשלב כוחות על מנת להיאבק בטרור הבינלאומי. ישראל מכירה את התופעה הזו בצורה קרובה מאוד, היא נלחמת בטרור - ובמובן זה אנו בעלי ברית קרובים. המדינות שלנו צברו ניסיון רב במאבק נגד טרור. אנו נחזק את המגעים שלנו עם שותפינו הישראלים בתחום הזה".

לפני מסיבת העיתונאים, בדרך לאולם, הפתיע הנשיא פוטין את נתניהו ולקח אותו לסיור פרטי באולמות הקרמלין. פוטין הסביר לנתניהו על האולמות השונים, שבכמה מהם מופיעות דמויות מהתנ"ך, על ההיסטוריה של הארמון ועל המשמעויות של הסמלים השונים.