משתתפי עצרת יום ירושלים המרכזית המסורתית בישיבת "מרכז הרב" בירושלים הופתעו השנה כאשר במהלך העצרת עלה הזמר ישי ריבו לשיר שיר שלא היה מוכר להם.

מדובר בשיר שהולחן והושר בידי הרב קוק, רבה הראשי של ארץ ישראל, מייסד וראש ישיבת "מרכז הרב" אשר שוחזר לאחרונה, 80 שנה אחרי פטירת הרב.

מכון "נזר דוד" שחקר במשך שנים רבות את הנושא השיג הקלטות ישנות ועל פיהן הפיק את השיר באמצעות המפיק המוזיקלי בוגר ישיבת מרכז הרב ערן קליין.

השיר הולחן על ידי הרב קוק זצ"ל והושר על ידו במוצאי שמחת תורה. תלמידו של הרב קוק, רבי דוד כהן "הרב הנזיר", נהג לשיר אותו בליל הושענא רבה ובליל שבועות אחר חצות.

הפיוט "ישאלוני רעיוני", שחובר בידי רבי יהודה הלוי, לקוח ממחזורי בני עדות המזרח לראש השנה. הוא הועתק על ידי הרב קוק לפנקסו ונדפס בסידורו עולת ראיה. "בנו של הרב הנזיר הרב שאר ישוב כהן סבור שהשיר הוא למעשה לחנו של הראי"ה קוק שעבר עיבוד מסוים של הרב הנזיר", סיפר לערוץ 7 יוזם הפרויקט, הראל כהן, העומד בראש מכון "נזר דוד".

לאחר שהסתיימה מלאכת שחזור השיר ועיבודו המוזיקלי המחודש הוחלט במכון להשיק את השיר דוקא בישיבתו של הרב קוק, ישיבת מרכז הרב, וכך בוצע השיר ביום ראשון השבוע על במת הישיבה על ידי הזמר ישי ריבו.

השמעת הבכורה הוקלטה על ידי אתר ישיבה והיא מובאת כאן לראשונה.