נער בן 14 נפצע בפיצוץ
נער בן 14 נפצע בפיצוץצילום: דוברות מד"א

נער בן 14 נפצע היום (רביעי) באורח בינוני עד קשה מפיצוץ נפץ סמוך לגן ילדים ברחוב עליית הנוער בתל אביב.

חובשים של מגן דוד אדום העניקו לנער טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב עם פגיעה בפלג גופו העליון.

חובש רפואת חירום במד"א ערן כרמל ופאראמדיק מד"א ליאור מרמלשטיין שטיפלו בנער סיפרו: "בחצר הבית ראינו נער כבן 14 שוכב על הרצפה כשאישה שהייתה במקום לוחצת ועוצרת לו את הדימום. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון.

''הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וסיוע נשימתי, ופיננו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים תל השומר כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה ויציב", תיארו.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הנער הגיע למתחם הגן ושם בחצר המשחקים אירע פיצוץ של חזיז או נפץ שככל הנראה החזיק בידיו. חבלני המשטרה מבצעים סריקות במתחם הגן וסביבתו ומתבצעת חקירה לבירור נסיבות האירוע.

מנכ"לית ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים', אורלי סילבינגר, אמרה בעקבות התקרית הקשה בתל אביב כי ''הנפצים והחזיזים הנמכרים בשנים האחרונות מסוכנים הרבה יותר מאלו שהיו בעבר וגורמים לפגיעות מאוד קשות.

''מדי שנה נפגעים ילדים ובני נוער רבים כתוצאה משימוש בנפצים וחזיזים בצורה קשה המגיעה לקטיעת אצבעות, כוויות קשות, פגיעה בעיניים ולעיתים אף לעיוורון", סיפרה.

לדבריה, בין השנים 2008-2015 תועדו מעל 175 מקרי פגיעה מצעצועים מסוכנים. "זהו רק קצה הקרחון מכיוון שרוב המקרים אינם מדווחים. אני קוראת להורים ולמחנכים להפעיל את סמכותם ואחריותם על ילדיהם וחניכיהם, ולמנוע אחזקת נפצים כלל בקרב ילדים".