מוטי גלעדי
מוטי גלעדיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חייט מקבל את משימת חייו: לתפור מלבוש לשר. החייט המאושר עובד על המשימה במסירות עד אשר, רגע לפני שהוא מסיים, דעתו מוסחת.

'המלבוש' של ש"י עגנון קורמת שחקנים ובמה בתיאטרון 'אספקלריא' שפותח איתה את הקיץ. בתפקיד הראשי: מוטי גלעדי. ההופעות הקרובות: תיאטרון ירושלים, ז' וח' בסיוון; אולם ניסן נתיב בתל אביב, ט' וי' בסיוון.

*****

'נקרע בין עולמות', כך קרא אלי דן לדיסק הבכורה שלו. מי שיציץ בקורות חייו יבין מדוע: בן לפוליטיקאי מגאנה ואם ממוצא טורקי שגדל באווירה חרדית ונדד בילדותו בין בתי אומנה. המוזיקה הייתה לו לנחמה, וכעת הוא מוציא את עולמו הפנימי לאור ב‑11 רצועות מוזיקליות. הפצה: דברי שיר.

*****

כשגודאי הגיעה לארץ, היא ראתה את כולם מתכופפים ומנשקים את האדמה, אבל לא הבינה היכן הזהב של ירוסלם שכולם דיברו עליו. 'גודאי' הוא סיפור אחר על ילדה שעלתה לארץ מאתיופיה והתבגרה כאן, ועוסק גם בהזדמנויות ובחסמים העומדים בפני הנשים האתיופיות. 'גודאי', זהבה גושן ומעין בן הגיא, אסיה.

*****

מנשה אליאס העניק לחנים מקוריים לפיוטים של רבי שלמה אבן גבירול, רבי דוד בוזגלו ואחרים. בדיסק שנקרא 'יחיד רם' 12 רצועות המושרות בפי משה חבוש ודוד שירו. בין הפיוטים "חון תחון על בניך", "ענייה י‑ה", "שער פתח דודי" וכמובן "יחיד רם". להשיג לעת עתה אצל המלחין, 4600154‑054.

*****

ברביעי הבא, ט' בסיוון, ייפתח שבוע הספר שיימשך עשרה ימים. פרט להנחות ומבצעים על ספרים, יתקיימו אירועי קריאה בעשרות ערים ויישובים ברחבי הארץ. הפעילות המרכזית תתקיים בכיכר רבין בתל אביב, במתחם התחנה הראשונה בירושלים ובמתחם בית ספר ספיר בכפר סבא. בשלושת הערים האלה יתקיימו פעילויות מדי ערב בין השעות 18:00‑23:00 ובמוצ"ש.

[email protected]