כבר לא צוערים. היום (חמישי) סיימו 25 צוערים את הכשרתם בת שבעת החודשים במשרד החוץ לקראת תחילת שירותם כדיפלומטים בשירות החוץ של ישראל.

קורס הצוערים אליו ניגשו אלפי מועמדים, נחשב ליוקרתי ביותר במערך השירות הציבורי. מחזור ל"ב של הקורס הורכב לראשונה מרוב נשי - וכלל צוערות וצוערים שהגיעו ממגוון רקעים מקצועיים, ממקומות שונים ברחבי הארץ ובשלבים שונים בחייהם.

אביגיל שפירא, צוערת שתצא לשרת כדוברת בניו דלהי מספרת, "חשבתי שידעתי למה אני נכנסת, מהי דיפלומטיה ומיהו דיפלומט אבל הבנתי שדיפלומט, במיוחד ישראלי, צריך להיות איש אשכולות מודרני ולשלוט בתחומים רבים מתרבות ועד ביטחון, מכלכלה ועד תקשורת".

במהלך הקורס האינטנסיבי, למדו הצוערים את רזי המקצוע הייחודי והמרתק. הם עברו הרצאות מפי אנשי מפתח מובילים בשירות הציבורי, באקדמיה ובחברה האזרחית.

הם גם למדו להתמודד עם ההזדמנויות והקשיים השונים הנקרים בדרכם של נציגי ישראל בעולם, סיירו ברחבי הארץ ולמדו על חדשנות, כלכלה, חברה אזרחית, יהדות וציונות, מיעוטים, צרכי הביטחון ועוד.

לצד הלימודים העיוניים התנסו הצוערים גם בעבודה במחלקות המשרד, פגשו דיפלומטים זרים בישראל, ונסעו לנציגויות שונות בעולם על מנת לחוות את העבודה ממקור ראשון.

נדב אשכר, מנהל קורס צוערים אומר כי "להבדיל מקורס אקדמי, קורס הצוערים לא עוסק רק בידע אלא הוא מעשי, מקיף ורחב יריעה עם דגש על מיומנויות שיכינו את הדיפלומטים שלנו למקצוע ולאתגרים שיפגשו אותם בשליחותם".

אילנה שטיין שמנהלת גם היא את הקורס סיכמה, "אנחנו גאים באוסף אנשים מוכשר שכל אחד מהם מביא עולם תוכן ייחודי ומשקף את הפסיפס הישראלי במיטבו".

כבר בחודשים הקרובים עתידים רובם המוחלט של הצוערים לצאת לשליחותם הראשונה ולהצטרף למערך הדיפלומטי המנוסה אשר מייצג את ישראל ברחבי העולם.

הצוערים ישרתו כסגני שגרירים, דוברים, אחראי מדיה דיגיטלית, ויועצים מדיניים בכעשרים מדינות ובמשלחת הישראלית באו"ם.