האלופים החדשים. שחקני ראשון הערב
האלופים החדשים. שחקני ראשון הערבצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

סנסציה? הפתעה? לא אם שואלים את אלופי ליגת העל שבכדורסל החדשים, שחקני ראשון לציון. לדבריהם, הניצחון הערב (חמישי) בגמר הפיינל-פור של ליגת העל שבכדורסל, היא אינה מקרית אלא תוצאה ישירה של אימונים, גיבוש והרבה אמונה שבאפשרותם לעשות זאת לראשונה בתולדות הקבוצה.

"מדהים מדהים מדהים. ההישג הכי גדול של ראשון ושלי כמאמן אי פעם", אמר בסיום מאמן האלופה החדשה אריק שיבק. שיבק, שגם בעונה שעברה הגיע לגמר הליגה לאחר שהדיח בחצי הגמר את מכבי תל אביב ולאחר שהחליף באמצע העונה מאמן אחר בתפקיד, התרגש עד מאוד בסיום כשאמר "לא מכיר מאמן 30 שנה שלא עובר תהפוכות. בביזנס הזה השאלה היא מה אתה עושה שאתה למטה, מרים ידיים או ממשיך להאמין בעצמך? האמנתי מאוד במה שאני עושה ולא חשבתי שאסיים את הקריירה בלי תואר בארץ".

הישראלי המוביל של הכתומים מראשון לציון, שון דאוסון סיפר גם הוא כי האמונה בעצמם היא שאפשרה להם לזכות באליפות ההיסטורית. "כל השנה האמנו בעצמנו. מה שהביא את האליפות זה הרבה הגנה. שמרנו ממש טוב".

תואר השחקן המצטיין של משחק הגמר והעונה כולה הלך לשחקן הזר בין הטובים שנחתו בישראל בשנים האחרונות, בטח הטוב מבין אלה שעברו בקבוצה קטנה כמו ראשון לציון, דריל מונרו. גם מונרו טען בסיום כי האליפות לא מפתיעה, אך עם זאת היא מאוד מרגשת."הייתה עונה ארוכה. ברור שהאמנתי בתחילת העונה שזה אפשרי. אני מבין שעשינו היסטוריה, אבל זה לא עניין אותנו. אני בכלל לא מופתע, כי בשביל זה עבדנו כל השנה. הגיע לנו לנצח את חיפה, הגיע לנו לנצח בחצי הגמר, והגיע לנו לנצח היום".

מונרו לא שכח להודות למאמן שהביא אותם עד כמעט לקראת סיום העונה ופוטר לפני כחודשיים מהקבוצה בשל חילוקי דעות, שרון דרוקר. "דרוקר יודע מה אנחנו מרגישים כלפיו, ואנחנו מודים לו. אולי הוא לא כאן איתנו בסוף, אבל הוא תמיד ידע מה אנחנו מסוגלים לעשות ואנחנו מודים לו".