הזוכות באליפות הייחודית
הזוכות באליפות הייחודיתצילום: דוברות מכללת גבעת וושינגטון

לשלב בין הספורט לאמונה. כבר למעלה מ-20 שנים שבמכללת גבעת וושינגטון מתקיימת תחרות ייחודית לבנות דתיות מכל רחבי הארץ. האליפות שהפגישה בין עשרות אולפנות מכל רחבי הארץ הייתה סביב התעמלות ספורטיבית וכללה בין היתר: תרגילי קרקע בזוגות, תרגילי ספסל, מגוון ענפי התעמלות הקרקע והמכשירים ושלל אלמנטים אקרובטיים ואמנותיים.

השנה, בפעם השניה ברציפות, מי שזכתה בתואר האליפות היא אולפנת להב"ה מקדומים. אולפנת אמי"ת להב"ה זכתה במקום הראשון לאחר שכלול של כלל התוצאות בענפים ובמקצים השונים. בנות האולפנה בהנחיית המורה מורן שוורץ, בוגרת המסלול לחנ"ג במכללת גבעת ושינגטון, מגיעות מחוגים שונים ומקבלות במסגרת האולפנה מורות ומאמנות מובילות בתחום.

למקום השני הגיעה אולפנת צביה רבבה ולמקום השלישי הגיעה אולפנת נחלה דרכא. בנוסף, כללה התחרות הישגים ודירוגים אישיים של המתמודדות בכל ענף.

מארגני התחרות סיפרו כי "ענף ההתעמלות הספורטיבית עבור בנות דתיות מהווה קושי של ממש לעסוק בו ובטח שלהתחרות בו, כשלמעשה דבר זה הוא כמעט בלתי אפשרי. וכך, אליפות האולפנות הארצית בהתעמלות ספורטיבית המתקיימת מדי שנה במכללת גבעת וושינגטון היא הבמה היחידה המאשרת לבנות המגזר להתחרות בענפי התעמלות הקרקע כשכל מטרתה היא לעודד את המשתתפות להמשיך ולעסוק בספורט תחרותי ובהתעמלות ברמה מקצועית". כמו כן ציינו מארגני התחרות כי "מטרה נוספת של אליפות האולפנות הארצית היא להעלות ולקדם את תחום הספורט בחינוך הממלכתי דתי בכלל".

אל התחרות הייחודית הגיעו לשפוט שופטות בינלאומיות ובעלות שם, ביניהן: מאיה גנות- מאמנת בכירה במכבי דן ושופטת בתחרויות ארציות ובינלאומיות, לילך תדמור - שופטת בתחרויות ארציות ורכזת קורס מדריכות בהתעמלות במכללת גבעת ושינגטון ומיכאלה מילוא- שופטת בתחרויות ארציות ומרצה לחינוך גופני.

18 אולפנות, מהצפון ועד הדרום, מכיתות ז'-י"ב הגיעו להתחרות בענפים השונים כשבסך הכל מספרן של המתמודדות הגיע לכדי 150 בנות.

יש לציין כי בהתאם לאווירה הדתית, מי שעומדות מאחורי האליפות הארצית לאולפנות אלו הסטודנטיות לחינוך גופני ממכללת גבעת ושינגטון, המתעתדות להיות מורות לחנ"ג בבתי ספר ובתיכונים.

סגן נשיא מכללת גבעת ושינגטון וראש החוג לחנ"ג, דוקטור מאיר אבקסיס אמר כי "תחרות האולפנות ממשיכה מסורת רבת שנים והתנהלה ברמה גבוהה, תוך הכנת המתחרות באופן מקצועי ביותר. ניתן לראות כישרונות רבים בקרב בנות המגזר הצעירות".

אבקסיס לא שכח להודות למארגנות התחרות כשאמר כי "יש לציין את המארגנות, הסטודנטיות שלנו, שראויות לכל שבח על הניהול המקצועי של התחרויות. בנוסף, שמחנו לראות את הבוגרות שלנו חוזרות למכללה כמורות לחינוך גופני עם תלמידותיהן".

מעיין סמוכה, רכזת אליפות האולפנות בהתעמלות ספורטיבית וסטודנטית לחנ"ג במכללה אמרה כי מבחינתן, המסר המרכזי הוא להעצים את מקום הספורט אצל הנערה הדתית וזאת מבלי לגרוע בעולם התוכני ואמוני שלה. "אנו, הסטודנטיות, מאמינות שקיום תחרויות ספורטיביות ייחודיות לבנות דתיות, מאפשר להן לשלב בין ספורט לאמונה ונותן להן מוטיבציה להמשיך ולעסוק בספורט כחלק מאורח חיים דתי ובריא", סיכמה סמוכה.