זירת החיסול בתל אביב
זירת החיסול בתל אביבצילום: מוטי קרליץ, פלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מיכאל לוי, תושב נתניה בן 28, בגין רצח שי שירזי בנו של העבריין ריקו שירזי. לוי מואשם גם בעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום לוי הכיר את שירזי היכרות מוקדמת. במועד שאינו ידוע במדויק, פרץ סכסוך בין לוי לשירזי, בין היתר על רקע חובות של לוי לשירזי או לאנשים אחרים מטעמו. בעקבות הסכסוך החליט לוי לרצוח את שירזי.

ב-7 במאי, סמוך לשעה 20:00, שהה שירזי בביתו בשכונת "המשתלה" בתל-אביב, ביחד עם חברתו. בשלב כלשהו שוחח שירזי בטלפון עם מאיר (מיקי) אברג'יל וביקש ממנו להסיע את חברתו לביתה בראשון לציון ומיקי הסכים.

בשעה 21:06, הגיע מיקי לביתו של שירזי. שירזי וחברתו נכנסו לרכב והתיישבו בו כששירזי יושב במושב שליד הנהג וחברתו במושב האחורי. השלושה נסעו לראשון לציון. בשעה 21:35, הגיעו לביתה של החברה והיא עזבה את הרכב ונכנסה לביתה.

מיקי ושירזי חזרו לכיוון תל-אביב דרך כביש איילון צפון. במקביל, בשעה 21:31, יצא לוי מביתו בנתניה במטרה לרצוח את שירזי, לאחר שנודע לו, בדרך שאינה ידועה, על מסלול נסיעתו הצפוי של שירזי. לוי לקח אקדח חצי אוטומטי שהטמין מבעוד מועד במקום מסתור בקרבת בניין הסמוך לביתו, חזר לביתו, ויצא שוב בשעה 21:43 כשהוא נושא את האקדח בכיס של הקפוצ'ון אותו לבש.

לוי ניגש שוב לעבר הבניין הסמוך, שם החזיק אופנוע בחניה ורכב על האופנוע כשהוא חבוש בקסדה שחורה לכיוון תל אביב.

בשעה 22:00 בערך, הגיעו מיקי ושירזי ברכב מכביש איילון צפון, יצאו במחלף "גלילות" לצומת "הכפר הירוק", בסמוך לביתו של שירזי, ופנו שמאלה לכיוון רמת השרון. בשעה 22:02, הגיע לוי מכביש החוף לצומת "הכפר הירוק" ופנה גם הוא שמאלה לכיוון רמת השרון. מיד אחר כך, עצרו שירזי ומיקי בבנק ברחוב סוקולוב ברמת השרון. שירזי יצא מהרכב, הפקיד שיק בבנק, חזר לרכב והשניים נסעו לכיוון ביתו.

לאחר זמן קצר הסתובבו בחזרה לכיוון רמת השרון ועצרו בשני קיוסקים שונים בהם רכש שירזי משקאות ונרגילה. שירזי ומיקי חזרו ברכב לכיוון ביתו של שירזי כאשר לוי רוכב על האופנוע בעקבותיהם.

בשעה 22:34 עצר הרכב ובו מיקי ושירזי ברמזור אדום ברחוב משה סנה, בפנייה שמאלה לרחוב אלי טבין, בכניסה לשכונת המשתלה. לוי הגיע עם האופנוע מימין לרכב, עצר בצמוד לרכב בסמוך למושב הנוסע וירה באמצעות האקדח, דרך החלון, שמונה יריות לעבר פלג גופו העליון של שירזי, בכוונה לגרום למותו. במהלך הירי שירזי הסתובב וניסה להתכופף בזמן שלוי המשיך לירות לעברו, עד שהמחסנית התרוקנה מקליעים. ארבעה קליעים פגעו בשירזי וקליע נוסף פגע ברגלו של מיקי.

מיד לאחר מכן, נמלט לוי מהמקום בנסיעה מהירה לכיוון רחוב בני אפרים, נטש את האופנוע, הטמין את האקדח בסמוך לאופנוע באזור מכוסה בצמחיה ונמלט. שירזי ביקש ממיקי, בכוחותיו האחרונים, להזמין אמבולנס ואיבד את הכרתו. אזרחים בעלי הכשרה רפואית המתגוררים בסמוך, ששמעו את הירי, הגיעו במהרה, מצאו את שירזי ללא נשימה וללא דופק וביצעו בו עיסוי לב והנשמה. כוחות מד"א שהגיעו למקום ביצעו בשירזי הנשמה ופעולות נוספות, והוא פונה לבית החולים איכילוב תוך החייאה והגיע לבית החולים ללא סימני חיים. בבית החולים נקבע מותו.