מכת מדינה. רוזנטל
מכת מדינה. רוזנטלצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

ועדת הכלכלה אישרה היום (שני) את 'חוק הספאם' של ח"כ מיקי רוזנטל (המחנ"צ), לפיו גם גופים ללא מטרות רווח - מוסדות צדקה, עמותות וגופי דת - לא יוכלו לשלוח שיחות מוקלטות והודעות טורדניות.

כיום, גופים המוגדרים "ללא מטרות רווח" אינם כפופים לחוק והם רשאים להציף את אזרחי ישראל ב"ספאם" באין מפריע, אולם בחלוף השנים התברר כי צריך לטפל גם באספקט הזה. הצעת החוק שאושרה היום לקריאה שניה ושלישית בוועדת הכלכלה תחיל את כלל העמותות וגופי הדת תחת החוק המקורי.

חה"כ מיקי רוזנטל מסר, "בחוק הספאם הקיים יש פרצה כל מי שאינו מוגדר כגוף מסחרי רשאי להטריד אותנו. על אף הגדרתם כגופים 'ללא מטרות רווח', ברור כי לכל כי ההודעות והשיחות הנשלחות מעמותות ומקברי צדיקים מטרתם למשוך כספים מהציבור".

לדבריו, "זו מכת מדינה. ה'ספאם' המגיע מגופים אלה מטריד את האזרח לא פחות מן ההטרדות של הגופים המסחריים. החוק ישים סוף לתופעה. כל עוד לא התקבלה הסכמה אקטיבית מן הנמען אסור יהיה להטרידו".

התיקון לחוק הספאם יאסור על עמותות לשלוח הודעות ושיחות מוקלטות לציבור, יחייב אותן לאפשר למנויי הטלפון להסיר עצמו מרשימת התפוצה ויאפשר לקבל סעד מבית המשפט בגובה 1,000 ש"ח על כל הודעה או שיחה שהתקבלה.