השר שטייניץ לפני ישיבת הממשלה

השרים שטייניץ וגלנט התייחסו היום (שני) לפני הכניסה לישיבת הממשלה השבועית לפיגוע הרצחני באורלנדו שבארה"ב.

השר יובל שטייניץ אמר, "אנחנו מזועזעים מפיגוע הטרור והשנאה הנורא בפלורידה. טבח נורא של חברי הקהילה הלהטב"ית. ליבנו עם העם האמריקני שצריך להתמודד כמונו עם הטרור של האיסלאם הקיצוני שמאיים לא רק על ישראל ולא רק על ארה"ב אלא על התרבות המערבית כולה".

שטייניץ קרא לפלסטינים ללמוד כיצד מגנים פיגועי טרור. "אני שמעתי חלק מהגינויים של ראשי הקהילה האיסלאמית בארה"ב. גינויים חריפים שדיברו על טרור, שנאה ורצח נורא. שהתפללו לעילוי נשמותיהם של הנרצחים ולהחלמת הפצועים. יראה אבו מאזן וילמד כיצד גם ערבים ומוסלמים יכולים לגנות פיגוע טרור ושנאה כמו שצריך. אני אומר את הדברים האלה כי בשבוע שעבר גיניתי את אבו מאזן על הגינוי הרופס, העלוב והחסר משמעות שלו לפיגוע הרצח הנורא במסעדה בתל אביב".

"מסתבר שבניגוד לאבו מאזן יש ערבים ומוסלמים שיודעים לגנות פיגוע, שיודעים שטרור זה טרור ורצח זה רצח. יראה אבו מאזן וילמד איך מגנים באמת פיגוע טרור נגד אזרחים ברצח במסעדה שלווה בתל אביב", דברי השר שטייניץ.

שטייניץ סירב להתייחס לשאלה מדוע נמנע נשיא ארה"ב מלהגדיר את הפיגוע שפעולה של איסלאם רדיקלי ואמר, "אני לא מתכוון להתווכח עם אף אחד. ליבנו עם ארה"ב, עם הנשיא והאומה האמריקנית – זה לא הזמן לויכוחים".

השר גלנט לפני ישיבת הממשלה

השר יואב גלנט הוסיף כי "האתגר שנשק בודד, מצלמה ורשת חברתית מציבים היום לעולם החופשי במלחמה שלו נגד טרור מכל הסוגים והמינים – זה דבר שלצערי הרב אנחנו מנוסים בו יותר, אחרים מתנסים בו היום, באמריקה ובאירופה – ואני חושב ששיתוף הפעולה הבינלאומי שלישראל יש בו נתח חשוב, ילך ויעצים כתוצאה מהצורך למגר את המגיפה הזו".

גלנט הוסיף, "אני מציע להתייחס בכבוד רב ובהערכה רבה אל האמריקנים, אל היכולות שלהם, אל העוצמה שלהם ולנחישות שלהם במלחמה בטרור. בודאי לא לתת להם ציונים. וביום הזה לציין שאנחנו מרכינים את ראשנו ומשתתפים באבל האמריקני".