קריית ארבע
קריית ארבעצילום: פלאש 90

בירושלים הלך לעולמו הרב משה מייבסקי ממקימי קריית ארבע ומי שהיה בה ראש המועצה הראשון. ביומן ערוץ 7 שוחחנו על דמותו עם ראש המועצה הנוכחי, מלאכי לוינגר.

"הרב מייבסקי היה מהמובילים והמקימים של קריית ארבע. הוא הגיע אחרי תקופת כהונה כראש מועצה באופקים. הוא היה איש תורה שהגיע מהמגזר החרדי אבל היה שותף להקמת קריית ארבע עם כל הגוונים המיוחדים שיש בקריית ארבע".

ממשיך ומציין לוינגר בדבריו כי הקריה "מאופיינת מאוד בשילוב מגוון אוכלוסיות שהקימו אותה, ציבור דתי, חרדי וציבור ממלכתי. מייבסקי חיזק את הקו החרדי ונתן מקום לכלל הגוונים המיוחדים בקריה".

לאחר השנתיים בהם כיהן כראש מועצה נשאר הרב מייבסקי להתגורר במשך מספר שנים נוספות בקריה ולאחר מכן עבר להתגורר בירושלים.

ממשיך לוינגר ומספר כי הקשר עם הקריה נשמר גם בשנים בהן התגורר בירושלים, ו"גם בשנים הראשונות שלי כראש מועצה, לפני כשבע שנים, הוא היה שותף, התעניין, עקב וייעץ בכל שלב איך לקדם ולפתח את קריית ארבע".

עם זאת מעיר לוינגר כי דמותו של הרב מייבסקי מוכרת בעיקר לדור המייסדים והדור שהתגורר בקריה בשני העשורים הראשונים להקמתה, בעוד הצעירים יותר אינם מכירים את האיש ופועלו.

בדבריו מוסיף לוינגר ומציין כי פטירתו והבאתו למנוחות של הרב מייבסקי בסמיכות לכניסת חג השבועות מנעה מהמשפחה ישיבת שבעה, אך הוא בשם תושבי קריית ארבע-חברון שולח למשפחה תנחומים.