ועדת החינוך
ועדת החינוךצילום: דוברות

ועדת החינוך, התרבות והספורט אירחה היום (שלישי) במסגרת דיון בוועדה את ארגון כל ישראל חברים (כי"ח) להצגת הפרויקט "החכם היומי" - מאגר אינטרנטי של חכמי ישראל בדורות האחרונים, הנותן קול למסורת היהודית העשירה של יהודי ארצות האסלאם.

לדברי יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי, מדובר בפרויקט חשוב מאוד המנגיש את הידע של חכמי ישראל לציבור הרחב. "השיח הזה היה צריך להתקיים כבר לפני שלושה עשורים ולאחד את החברה הישראלית. היוזמה של 'כל ישראל חברים' חשובה כי המדינה עדיין צעירה ויש עוד הרבה פערים לצמצם".

סם פינטו, יו"ר 'כל ישראל חברים', אמר בדיון כי היקף היצירה בעת החדשה הוא בלתי נתפס ונותן ביטוי לעושרו הרוחני של העם היהודי. "'כל ישראל חברים' ימשיכו לתמוך בהשרשת המסורת והערכים כפי שרכשו במרוקו המבוססת על פתיחות, סובלנות, מגוון מסורת, מגוון דעות ועוד".

הרב יצחק שוראקי הסביר ש"הרמוניה" היא המילה מאפיינת במיוחד את חכמי ספרד – הרמוניה בין היחיד לחברה ובין התורה לחיי היום יום. "על שלושה יסודות נשענו החכמים היהודים מארצות האסלאם. על התורה הרחבה שדיברה אל האופי של כל אחד ואחד, על העבודה הרבנית שהותאמה לרגשותיו ולצרכיו של האדם, ועל גמילות החסדים שנעשתה מתוך ראייה חברתית כוללת.

''הם לא זלזלו בהשכלה והרהרו כבר אז במה שנקרא היום לימודי ליבה. בירושלים נוסדה בשנת 1658 ישיבת בית יעקב שם למדו ספרדית , אסטרונומיה וחשבון", סיפר.

בישיבה השתתפו חברי הכנסת פרופ' יוסי יונה, נורית קורן, מיכל רוזין, חיליק בר ומוטי יוגב.

ח''כ מרגי בירך את משרד החינוך על המגמות החדשות הנושבות ממנו ובראש ובראשונה על הקמת ועדת ארז ביטון ועל האוזן הקשובה של המשרד להרחבת מגוון הנושאים הנלמדים בתוכנית הלימודים. "יישום מסקנות הוועדה לכשיוגשו יחשוף את ציבור התלמידים והציבור הרחב לתרבות המזרח שהם טרם נחשפו לה".