"לבדוק איך מתנהלים הדברים במנהל"

כתב ערוץ 7 יצא היום (שלישי) לביקור בשכונת "גבעת גל" הסמוכה לקרית ארבע, בבוקר שלאחר ההרס שביצעו דחפורי המנהל האזרחי במקום.

אריה דייויס, תושב השכונה, טען כי הפינוי בוצע בברוטליות, "הם נהגו באלימות כלפי ילדים, נשים רבנים, כלפי ראש המועצה והרסו בסוף את הבית".

דייויס מצהיר כי כבר כעת אוספים התושבים כסף על מנת לבנות את המבנה שנהרס מחדש, "אנחנו כבר מתחילים את המדידות ונכנסים לעניינים".

בתשובה לשאלה מדוע נהרס דווקא הבית הזה השיב דייויס, "זו שאלה טובה. שאלו את פקח המנהל האזרחי מה הבעיה, הרי זה נמצא בתוך הקו הכחול של קרית ארבע אז הוא ענה שהמבנה הזה 'הפריע לו בעין'".

"אנו קוראים לשר הביטחון ליברמן להתעשת, לתפוס את עצמו, ולבחור בדרך הבניה וההתרחבות ולא בדרך ההרס והחורבן. עם ישראל יתן לו תמיכה אדירה אם הוא יבחר בתנופה של בניה. אני מקווה שהוא יתפוס את עצמו ואת המנהל האזרחי ויעשה שם סדר. לא יתכן שכמה פקידים במנהל האזרחי ינהלו את המדינה", הוסיף דייויס.

ראש המועצה מלאכי לוינגר נפצע במהלך הפינוי לאחר שהותקף על ידי השוטרים. בשיחה עם ערוץ 7 הוא מספר, "מדובר על מבנה בית הכנסת שקיים כבר כשמונה שנים. ניהלנו דיוני הסדרה מול משרד הביטחון על מנת להסדיר אותו היות והשכונה כולה נמצאת בתוך קו כחול ועל אזור שיש בו תב"ע בתוקף. לצערי הרב התעקשו כוחות המנהל להרוס את המבנה של משפחה שגרה בבית. צר לי ששר הביטחון במקום לבחון את הדברים נתן את האישור להרוס. אני לא מאשים כרגע אותו אבל אני חושב שראוי לבדוק איך מתנהלים הדברים במנהל האזרחי, אצל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ולדאוג שלא יהיו מחטפים כדוגמת האירוע הזה".

לדבריו, "הדרג המדיני לא היה מודע לאירוע ואני חושב שצריך ללמוד לקח מהמקרה הזה. מדובר בממשלה לאומית וליהודים יש הזכות לבנות. מדובר במבנה שהוקם בתוך קו כחול, מבנה שניתן להכשיר". לוינגר הוסיף והאשים את גורמי האכיפה באפלייה גזענית באכיפה של בניה לא חוקית.