לפיד בכנס הרצליה

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח''כ יאיר לפיד, נאם היום (רביעי) בכנס הרצליה במושב מיוחד תחת הכותרת "הגיע הזמן לדבר על העתיד".

"העתיד הוא משהו שאנחנו צריכים להוביל", הסביר לפיד, "לא שנשב שם מ-1996 ונחכה שהזמן יעבור, ונתעסק רק בהישרדות פוליטית. בואו נגדיר איפה אנחנו רוצים להיות, ונלך לעבוד בזה".

צפו: שידור חי מכנס הרצליה

לדברי לפיד הפוליטיקה בישראל עוצרת את התקדמות המדינה למקומות טובים יותר. "הפוליטיקה בישראל – על שחיתותה, סיאובה, חוסר הענייניות שלה, ההתלהמות שלה, העובדה שהיא מגלמת היום כל מה שמכוער ולא יעיל במדינה – הפכה להיות הגורם שתוקע אותנו. הפוליטיקה הישראלית מפצלת אותנו ומפלגת אותנו, במקום לאחד אותנו סביב מטרות אמיתיות.

''במקום לעבוד, היא מנסה לגרום לנו לשנוא אחד את השני. כי הפוליטיקה הישנה היא זו שגורמת לזה שיכולת הביצוע הישראלית נעצרה. המשימה שלי, המשימה שלנו, היא להחליף את הפוליטיקה של הפיצול והשנאה בפוליטיקה של איחוד ועשיה", הוסיף.

לפיד הדגיש בנאומו כי יש לו את התוכניות והחזון לשם כך, "יש הכרה בציבור הישראלי שאנחנו יכולים וצריכים לשנות. לא תמיד יש רגע, אבל עכשיו יש רגע, הזמן שלנו הוא עכשיו, ואנחנו צריכים להכיר בו ולאחוז בו ולצאת לדרך. יש לנו את התוכניות האלה, אנחנו מוכנים להתחיל מחר בבוקר, אנחנו מוכנים לקיים עליהן דיאלוג עם כל חלקי המערכת הפוליטית".