ההרס בגבעת גל
ההרס בגבעת גלצילום: אלירן אהרון, ערוץ 7

הפרקליטות הודיעה אמש (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כי בכוונתה להגיש כתב אישום כנגד שני התושבים שנעצרו בגבעת גל סמוך לחברון במהלך הרס ביתו של הרב עוזי שרבף ומשפחתו השבוע.

העצורים מכחישים את החשדות נגדם והתיק מסתמך ככל הנראה על עדויות שוטרי מג"ב. אחד העצורים, תושב גבעת גל בן 37 נשוי ואב לארבעה ילדים ללא עבר פלילי, חשוד בהשלכת אבן לעבר הטרקטור שביצע את ההרס ופציעת הנהג. לדבריו, האבן נזרקה מאחוריו ושוטרי מג"ב עצרו אותו בטעות בשל החשיכה והמהומה שהיתה במקום.

העצור השני, בחור ישיבה בן 21 חשוד בכך שדחף שוטר מג"ב וקרא לאנשים להתנגד להרס. הוא מכחיש את החשדות נגדו ולדבריו הוכה קשות בידי השוטר אשר החליט לתפור לו תיק של תקיפה. המשטרה הודתה כי על גופו של העצור סימני חבלה רבים שאף צולמו והועברו למח"ש.

בדיון טען עו"ד יהודה שושן המייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו כי הם לא ביצעו את המיוחס להם ובשל החשיכה והמהומה שהיתה במקום אין משקל רב לעדויות השוטרים, אשר אין מחלוקת שנהגו באלימות ופצעו מספר תושבים.

השופט שאול גבאי ריכטר האריך את מעצרם של השניים עד למחר (שישי) לצורך הגשת כתב אישום.

מהארגון נמסר בתגובה: "אין חולק על כך שהשוטרים בשטח הפעילו אלימות קשה כלפי התושבים שהביאה לפציעת תושבים ובהם ראש המועצה והעצורים עצמם. לצערנו נתקלנו בתופעה המתרחשת לאורך השנים בה שוטר אלים מאשים מיד את הקרבן בתקיפת שוטר וכך אזרחים תמימים יושבים במעצר על לא עוול בכפם".