התקנת עירוב. ארכיון
התקנת עירוב. ארכיוןפלאש 90

האם ועד היישוב כפר ביל''ו חושש מ'הדתה'? על פי עדות אחד התושבים, הוועד מסרב להתקין עירוב לטובת התושבים הדתיים מחשש להתרבות של הדתיים ביישוב.

גל טייב, נכה צה"ל ותושב כפר ביל''ו, מתקשה לצאת מביתו בשבתות בשל היעדר עירוב. "אני מרותק לכיסא גלגלים. חזרתי בתשובה לפני מספר שנים ומאוד מפריע לי שאין עירוב ביישוב, כיוון שאני יושב בכיסא גלגלים ואיני יכול לצאת מהבית בלי העירוב", אמר.

בראיון לרדיו 'קול ברמה' הודה טייב כי אין עוד תושבים דתיים ביישוב אך טען כי יש להתחשב בו. ''פנינו לוועדה המקומית והם מסרבים לשים עירוב כי הם מפחדים מכך שיבואו דתיים למושב".

טייב מספר כי הדבר לא כרוך בעלויות לוועד היישוב. "אני לא מפריע להם עם הדת שלי, אפילו השגתי תקציב ממשרד הדתות, המועצה לא אמורה לשלם שקל אחד בודד. אבל הם עקרונית לא מוכנים.

''הם אומרים לנו 'אתה רוצה להיות דתי אז לא אצלנו. חזרת בתשובה וזו בעיה שלך'. תבינו, אני רוצה לצאת עם הילדה לגינה כאן ליד הבית ואני לא יכול כי יש איסור מדאוריתא", תיאר טייב.

"כל דבר דתי שאנחנו רוצים לעשות מיד יש התנגדות, למשל בבית הכנסת אין מחיצה בין הנשים לגברים, הם לא מוכנים להתקין לנו את המחיצה. זה אנשים שבכלל לא באים לבית הכנסת – אז למה זה מפריע להם? הם אנשים לא דתיים והם קובעים לנו מה יהיה. הם פוגעים לנו בחופש הדת".

ועד הישוב כפר ביל''ו הגיב ואמר כי בקשת טייב נשקלת בכובד ראש ואף הוקם צוות לבדיקת הטענה. באשר להאשמות בדבר חשש מ'הדתה' אומרים ביישוב כי לא היו דברים מעולם. "למען הסדר יודגש כי הוועד מתנער מהביטויים שיוחסו לנו".