ועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה אחר הצהריים (חמישי) במינוי רמי סדן ליו"ר חדשות 10 על רקע הסערה שחוללה תנועת ש"ס נגד מינויו.

גם לדיון הזה סדן ונציגי ערוץ 10 לא הגיעו. בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, "אני מבהיר, אין לי כוונה להתעסק במינויים של אדם כזה או אחר. אני בעד שלא תהיה התערבות בשום מינוי כזה או אחר. כמעט ולא קרה שאנשים הוזמנו ולא הגיעו. אני אומר לאנשי ערוץ 10 אם הייתי יודע להקליט את השיחות סביב כל הסאגה הזאת הייתי מתבייש".

"לגבי סדן, נטען כלפיו שאמר אמירה קשה. אני לא שופט ולא חוקר כליות ולב רק אני יודע שאם חס וחלילה אמירה כזו נאמרה אי אפשר לעבור עליה לסדר היום. זה לא בגלל מה שאמר על דרעי ויחסיי עם דרעי ידועים. אבל הדברים האלה שרטו לי את הלב. אני לבן אבל אני נפגעתי. כל עוד העננה לא הוסרה סדן לא יכול להתמנות", הוסיף כבל.

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה בדיון, "אני בטוחה שהדברים של סדן נאמרו מהשיחות שאני עשיתי".

"בעיני התבטאות הגזענית היא מרכז העניין וצורבת לי גם כאשכנזייה. יש כאן התנשאות וגזענות ועליונות מעל חצי מתושבי ממדינת ישראל ולזה צריך לשים סוף. כי אסור שגזען יעמוד בראש דירקטוריון של ערוץ 10", הוסיפה.

יו"ר הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו, אוה מדז'יבוז', התייחסה לתחקיר שערכה הרשות על דברי סדן, "אנחנו כמועצה ציבורית שמענו על הדבר הזה בתקשורת. לא שמענו דבר. כשהתחילו הכותרות התחלנו סוג של בדיקה שעדין בתהליך. בנימה אישית: מעולם לא חשבתי שאני אעמוד בראש חקירה. בישיבה שדובר עליה לא הייתה הקלטה ולא תמלול. אין פרוטוקול. זה דבר חריג.

''מדובר פה בדיני נפשות. אם הדברים נאמרו זה חמור אבל צריך לומר שכרגע במקרה הטוב זה לא חד משמעי, ובמקרה הפחות טוב שבעה דיקטורים לא יכולים לאשר במפורש שהמידע נאמר. גם יוכפז אומר שמעולם לא נאמר שהוא שונא את ש"ס ודרעי גנב - כולם מסכים שזה לא נאמר. פנינו לארבעת נציגי הציבור. אז מה הם שקרנים?".

בתגובה השיב לה כבל, "שילכו למכונת אמת. אני מכיר את סדן הרבה שנים, אין לי דבר נגדו".

הדיון בועדת הכלכלה
הדיון בועדת הכלכלהצילום: חזקי ברוך

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) מחה על היעדרותם מהדיון של נציגי ערוץ 10 ואמר כי מדובר ב"התנשאות איומה, כאילו הם האליטות" . ח"כ יחימוביץ' השיבה "אתה צריך להבין שהנציגים של ערוץ 10 שלא הגיעו מפחדים שיפטרו אותם".

ח"כ גואטה הוסיף "כשערוץ 10 היה צריך עזרה הוא ידע להגיע לכנסת. אני חושב שחובה עלינו להתערב במינוי. מי לא יהיה? אדם שאמר אמירות כאלה לא יהיה. אין לנו בש"ס דבר נגד רמי סדן. רמי סדן שקרן ושיסלח לי. הוא שקרן. כמה אפשר לתעתע בעולם. סדן אמר שהמילה ש"ס לא הוזכרה והמילה ש"ס כן הוזכרה. סדן שקרן".