יו"ר דירקטוריון חדשות 10, רמי סדן, פרסם הערב (חמישי) מכתב פומבי בו הוא ממשיך להתעקש כי לא התבטא מעולם כפי שיוחס לו, מודיע כי יגיש תביעת דיבה נגד "מפיצי העלילה" ומבהיר כי אין בכוונתו להתפטר.

''התקופה האחרונה לא הייתה קלה עבורי. מה לא הטיחו בי? שאני גזען, שאני שונא מזרחיים, שאני כלי בידי פוליטיקאים. תחקירנים רבים זנחו בין לילה את כל הבעיות במדינה והפכו אותי למטרה עליונה", כתב סדן.

הוא סיפר כי חבריו ובני משפחתו מקבלים שיחות טלפון מעיתונאים שמבקשים ''למצוא סיפורים שיורידו אותי מהדרך. למצוא שלדים בארון. לדעתי הם קרובים לגלות את עלילותיי בגן חובה, שם נהגתי לסרב בעקשנות לשחק במשחק אבא של שבת, ובוודאי כבר יימצא הפוליטיקאי הפופוליסט שידרוש להדיח אותי מיד מתפקידי בשל כך''.

סדן התייחס להתבטאויות שיוחסו לו והזכיר כי הן מבוססות על טענות של אדם אחד מול שמונה חברי דירקטוריון שהעידו בכתב שהדברים לא נאמרו. "אז סלחו לי אם אני לפחות לא מוכן להשלים עם מצב כזה שבו עושים משפט שדה לאדם על בסיס עדות אחת של בעל עניין, מול 8 עדויות אחרות.

''אני גם הנחתי את עורך דיני להגיש תביעה נגד כל מי שימשיך להפיץ את העלילה הזו", סיפר.

סדן הבהיר כי אין בכוונתו להתפטר מתפקידו החדש. ''ערוץ 10 הוא חשוב וגדול יותר מכולנו, ואני מצפה שאחרי שבג"ץ ידון בנושא, אוכל לחזור לעשות את העבודה האפורה, הארוכה והיומיומית, כדי לתרום לחיזוק, פיתוח והגדלת מעגלי ההשפעה של הערוץ על הציבור הישראלי.

"בערוץ יש שדרה ארוכה של עובדים, מנהלים ואנשי מקצוע בכל הרמות שעושים עבודה מרשימה מידי יום, כזו שבאה לידי ביטוי על המסך, משמחת, מרגשת, מכעיסה, מעציבה ובעיקר נוגעת תמיד בכולנו".

הוא הביע צער על שפגע בחלק מהציבור בעקבות דבריו על האליטות מול הפריפריה. ''הנושא הזה הוא בדם לבי והדבר האחרון שארצה הוא שמאן דהוא ייפגע. אני גאה להיות יו"ר דירקטוריון של ערוץ שבו עוד באותו לילה יכול אחד ממגישי הסאטירה למתוח ביקורת נוקבת עלי בלי מורא ובלי חשש.

''זה הדי אן איי של הערוץ והערך המוסף שלו ואני אשתדל לשמור ואף להרחיב את הפעילות שלו", סיים סדן את מכתבו.