מייק האקבי
מייק האקביצילום: יוני קמפינסקי

מייק האקבי, אחד מבכירי המפלגה הרפובליקנית בארה"ב ולשעבר מושל ארקנסו, מגבה את דונלד טראמפ ואמירותיו נגד המוסלמים ומצביע על כישלונו של הנשיא הנוכחי ברק אובמה.

טראמפ, כזכור, קרא לסגור את גבולות ארה"ב בפני מוסלמים ולעג לאלו שגינו אותו על כך. "טראמפ לא גזען", אמר האקאבי בראיון לגלי צה''ל. "כולם מפעילים את המדיניות הזאת, ובסופו של יום, אמנם לא כל המוסלמים טרוריסטים, אבל רוב הטרוריסטים הם מוסלמים".

האקאבי תקף בחריפות את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שמסרב לקשור בין גל הטרור האסלאמי שפוקד את העולם לבין הפיגוע הרצחני באורלנדו. "ממשל אובמה לא מצליח להתמודד מול דאעש, כי הוא לא מצליח להבין שהבעיה היא האיסלם הקיצוני. נראה שאובמה כעס יותר על רפובליקנים שתקפו אותו על כך, מאשר על הפיגוע עצמו".

"טראמפ יהיה הנשיא הבא וינצח את הילארי", הבטיח האקבי ותקף את מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ב-2012 שיצא נגד טראמפ: "אנחנו גיבינו אותך כשנבחרת, אתה חייב להיות שחקן קבוצתי ולתמוך בטראמפ. זה לא מתקבל יפה אצל הבוחרים הרפובליקנים".

לדברי האקבי, טראמפ יהיה נשיא מצוין למדינת ישראל וישמור על הברית החיונית בין ישראל לוושיגנטון, בניגוד למדיניותם של הילארי קלינטון וברק אובמה.

המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס אמר אמש (חמישי) בנאום לתומכיו כי המשימה הפוליטית של המפלגה הדמוקרטית היא להביס את דונלד טראמפ.

סנדרס הבטיח לשתף פעולה עם הילארי קלינטון למען מטרה זו, "לא יכול להיות שמועמד לנשיאות ארה"ב יטיח עלבונות במקסיקנים, מוסלמים, נשים ואפרו-אמריקאים", אמר. "לא נקבל נשיא שמבקש לתת הקלות מס לעשירים בתקופה בה קיים כל כך הרבה אי שיוויון''.