לברון. מירר בבכי בסיום
לברון. מירר בבכי בסיוםצילום: רויטרס

הוא חזר אל העיר בה החל את קריירת המשחק שלו בעונה שעברה כשמטרה הייתה אחת: לזכות באליפות היסטורית עבור העיר, עבור האוהדים ועבור המועדון.

לאחר שבעונה שעברה פספס את ההזדמנות ההיסטורית, הפעם לברון ג'יימס לא יכול היה לפספס. יחד עם חבריו לקבוצה, ג'יימס הצליח להחזיר את קליבלנד ממש מהקבר כשהיו כבר בפיגור של 1:3 בסדרת הגמר מול האלופה מהעונה שעברה, גולדן סטייט.

בראיון שלאחר משחק הגמר שהתקיים הבוקר (שני), הכוכב הגדול שעל הפרקט נראה חסין מהכל, לא יכול היה עוד לעצור את הדמעות. כשהוא ממרר בבכי אמר ג'יימס כי "אף אחד לא ספר אותנו כשהסדרה הזאת התחילה, לא ספרו אותנו כשהיינו בפיגור 3:1. אמרתי לפני שנתיים שאני חוזר לכאן בשביל להביא אליפות לעיר הזאת, קליבלנד זה בשבילך! אנחנו הקבוצה הראשונה אי פעם שחוזרת מפיגור 3:1 בסדרה, וזה קרה כנגד כל הסיכויים", אמר הכוכב.

סערת הרגשות בה היה מצוי ג'יימס בסיום גרמה לו לשתף את העיתונאים בדברים הקטנים שעברו על הקבוצה לאורך העונה כולה. "ג'יי. אר סמית' נחבט לאורך כל הקריירה. כולם כבר זרקו אותו לפח, באתי ואמרתי 'אוקיי', בוא נראה להם אחרת והוא הפך להיות שחקן שעם כל האמוציות שלו וכל היכולות שלו, הגיע והפך לשחקן שמשנה קבוצה".

על מידת מעורבתו והשפעתו על הקבוצה אמר ג'יימס כי "אני שמח שהחבר'ה האלה נותנים לי להוביל. אני המנהיג שלהם והם נותנים לי להיות המנהיג שלהם בכל יום ובכל משחק".

מי שידע להחמיא לקליבלנד, הוא מאמן האלופה היוצאת סטיב קר שאמר כי קליבלנד עשו דבר מדהים. "אני רוצה לדבר גם על העונה שלנו, שהייתה מדהימה, אך לצערי לא הסתיימה כמו שרציתי. שיתפתי פעולה עם שחקנים אדירים וזו הייתה ריצה מדהימה בשנתיים האחרונות. אלה החיים ולפעמים דברים לא מסתיימים כמו שרוצים. כולם בחדר ההלבשה היו פשוט עצובים, אבל זה עסק אכזרי וצריך לקבל את זה. היו לנו הרבה רגעים של אושר. קיבלנו תזכורת טובה שזה לא קל לזכות באליפות ודברים כאלה קורים".

על ההצגה של לברון אמר קר כי "לברון ג'יימס הוא אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה והוא חווה סדרה אדירה". לדבריו של מאמן האלופה היוצאת, המפנה היה במשחק החמישי. "המשחק החמישי היה המפתח עבורנו. הרגשתי שהיו לנו את כל כלים לנצח, אבל לצערי לא עשינו את זה ומשם הסדרה עברה שינוי אדיר. אני לא חושב שרמת הכדורסל שלנו ירדה".

דריימונד גרין מי שכמעט וחיבל בחגיגות האליפות של ג'יימס הוא דריימונד גרין שקלע 32 נקודות ושמר את האלופה היוצאת בתמונת המשחק לאורך המשחק כולו. גרין הצביע בדבריו על נקודת המפנה גם כן על המשחק החמישי, ממנו הורחק לאחר עבירה בלתי ספורטיבית שביצע במשחק הרביעי בסדרה בין השתיים. "למדתי המון על עצמי בעונה הזאת. לא ממש אכפת לי שתקפו אותי. שמתי את עצמי בעמדה הזאת, ולמדתי לא לשים את עצמי בעמדה הזאת יותר. אני לא חושב שתקפו אותי שלא בצדק. יכול להיות שאם לא הייתי מורחק היינו יושבים בחדר הזה אחרי משחק מספר חמש כשאנחנו אלופים. אולי גם לא, לעולם לא נדע. אני לא מפחד לקחת אשמה, אבל שם הסדרה השתנתה והתהפכה. זאת אשמתי".

לדבריו של גרין, "לא השגנו אליפות, אבל השגנו המון דברים נהדרים".

סטף קרי: מי שאכזב אוהדים רבים מרחבי העולם כולו ובפרט אלה מישראל, הוא סטף קרי. מהכוכב של גולדן סטייט מצופה היה לקבל תפוקה גדולה הרבה יותר מזו שעשה הבוקר, ובכלל, לקרי הייתה ירידה חדה ביכולת. "זה מבאס מאוד לראות אותם חוגגים אחרי כל מה שעשינו העונה. זה כואב. אני מתבשל בתוך זה עכשיו. עשינו עונה מדהימה, זה לא קל לבלוע את מה שעשינו ולא קל לבלוע את מה שקרה היום. אני מקווה שיהיו לנו עוד הזדמנויות להיאבק על האליפות ולהגיע לבמה הזאת, כי זה מה שבסופו של דבר קובע. אני מרגיש אחראי, ברור. הייתי צריך להוביל את הקבוצה שלי, אבל לא הייתי אפקטיבי מספיק. אחזור בעונה הבאה כשאני זוכר היטב את ההרגשה הזאת וזה יהפוך אותי לשחקן טוב יותר", אמר בסיום קרי.