קבר דוד המלך
קבר דוד המלךדוברות רב הכותל

מתח בקבר דוד. המשטרה סגרה את מתחם הקבר לכניסת יהודים. זאת על מנת למנוע חיכוך ועימות בין מפגינים יהודים לאנשי כמורה ומתפללים נוצריים הצפויים להגיע למקום בשעות הבוקר לשם קיום טקס תפילה במקום.

שני צעירים יהודים וקטין נעצרו הבוקר במתחם הקבר לאחר שמחו על קיום הטקס במקום. מהמשטרה נמסר כי השלושה חשודים כי הפרו את הסדר במקום ולא נשמעו להוראות השוטרים.

נזכיר כי כבר אתמול נערכו במקום מתפללים יהודים על מנת למנוע טקס נוצרי שתוכנן במקום. במהלך העימותים עוכבו לחקירה הרב והרבנית גרוסמן, ממובילי המחאה נגד התפילה הנוצרית במתחם הקבר. השניים שוחררו מאוחר יותר.

במטה מתפללי קבר דוד מזכירים את האירוע שהתקיים בשנה שעברה ובו הוצאו מתפללים יהודים מהמקום בכוח עם ספרי התורה, ובמקביל נכנסו למקום בצעדה ארוכה אנשי כמורה נוצרים הנושאים צלבי ענק, וקיימו במקום תפילה על אף מחאת היהודים.

על מנת למנוע את החיכוך בין הצדדים הגיעו כוחות משטרה רבים לסביבות מתחם הקבר שבהר ציון כבר במהלך הלילה, וכאמור סגרו אותו לכניסת יהודים בשעות הבוקר המוקדמות.

מובילי המאבק נגד הטקסים הנוצרים במקום קוראים לציבור הרחב להגיע למתחם הקבר ולמנוע את התפילות הנוצריות. "אנו מוחים על ברבריות גסת רוח לחלל ולהצר רגלי דת אחרת במקום המקודש להם".