למצולם אין קשר לנאמר בידיעה. קבר דוד
למצולם אין קשר לנאמר בידיעה. קבר דודפלאש 90

סערה גדולה מתנהלת זה היום השני בקבר דוד. לאחר התכנסות של צעירים יהודים במתחם קבר דוד בניסיון למנוע תפילה נוצרית קיימו כמרים נוצרים את התפילה לאחר הוצאת המוחים היהודים מהמקום עם ספרי התורה.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספרת הרבנית יוכבד גרוסמן על האירועים לאחר שהורחקה כבר אתמול ממתחם הקבר, כמו גם בעלה. "עבר עלינו לילה קשה ובוקר קשה של בכי על מה שהיה. חילול השם נוראי", מספרת הרבנית.

בתיאורה את היממה האחרונה היא מוסיפה ומציינת כי כיתור המקום ונעילתו לכניסת יהודים הביאו לכך שבמשך "כל הלילה ישבו שם יהודים בלי מים ושירותים, 12-13 שעות, התפללו בעמידה, סידורים הוכנסו דרך הסורגים. כל זה כדי שהיוונים אורתודוקסים יכנסו... איזה פטריארך היה מכניס צלב למכה?", שואלת הרבנית. "למה זה קורה במקום משכנו של דוד מלכנו?".

לדבריה, בניגוד להסכמות עם קבוצת רבנים שנכחו במקום, הסכמות לפיהן לא ייכנסו הכמרים עם צלבים וציוד תפילה, "נכנסו עם נרות דלוקים וצלבי ענק. הפטריארך הצטלב על הקבר!", היא מספרת בזעזוע ומתארת אלימות קשה שהופעלה כלפי הנערים שנכחו במקום וניסו למחות ולמנוע את הטקס הנוצרי.

"הר ציון היה מבוצר. לא הייתה כניסה להר ציון. כוחות משטרה ויס"מ. מלחמת עולם כדי להכניס שונאי ישראל למתחם ולחל את קבר דוד. מי נתן את ההוראה? איפה חברי הכנסת?".

ממשיכה הרבנית ומתארת את תחושותיה הקשות: "היה לי קושי אישי. בשנה שעברה הנשים נשארו בתוך המתחם וצעקנו 'שמע ישראל' ו'ה' הוא האלוקים'. השנה לא היה מישהו שימחה בתוך המתחם".

על הרחקתה מהמקום היא אומרת שאינה מבינה מדוע הורחקה. "אני לא מבינה למה אני מורחקת מקבר דוד. הגעתי אתמול להתפלל כי היה לנו חשש שיגיעו לשם הארמנים שיקדימו את היוונים ויחללו את הקבר. הגעתי לתעד ולצלם, כפי שידוע למשטרה שאני מגיעה תמיד. התפללנו שחרית ואמרנו תהילים.

"בדרך לשער ציון הגיע שוטר ואמר לי להגיע לתחנה. דרשתי שהדלת בתחנה תהיה פתוחה כדי שלא יהיה ייחוד. הוא סירב. קמתי לפתוח את הדלת וחמישה שוטרים התנפלו עליי והכו אותי".

לאחר עיכוב בתחנת המשטרה שוחררה הרבנית סמוך לשעה שתיים בצהריים לאחר שהוצא נגדה ונגד בעלה צו הרחקה מאזור הקבר בשל מה שהוגדר כהפרת סדר. היא עצמה אינה מבינה מהי הפרת הסדר שבה היא מואשמת.

על אירועי הלילה היא מציינת כי "בחצי הראשון של הלילה הצליחו הנערים להיכנס. אחר כך סגרו את השערים". באשר להפרת הסיכומים עם הרבנים היא אומרת כי מספר הכמרים הנוצרים שהשתתפו בטקס היה גדול יותר מזה שהיה בשנה שעברה. "ההפרה של הסטטוס-קוו הייתה חמור יותר מהשנה שעברה. הובטח שלא ייכנסו עם אביזרים והם נכנסו עם צלב של שני מטרים ואביזר נוסף. היה מזעזע לראות את הפטריארך מצטלב על קבר דוד.

"זה קורה שבוע אחרי שנאמרו שם פרקי תהילים. אם היינו נכנסים לכנסייה עם מגן דוד מה היו עושים לנו?", שואלת הרבנית ומעירה כי בימי השלטון המוסלמי במקום, לפני מלחמת ששת הימים "לא נכנס לשם נוצרי אחד. המקום היה שמור...".

עוד היא מעירה ואומרת: "יש שם קבוצה של אנשי שמאל ששמרו על היוונים. כל מטרתם היא לשמור על הנוצרים. אותנו זה מחייב כציבור יהודי מאמין להאיר את המקום בתפילה ושירה במקום החושך שהם מחשיכים את המקום".

עימות בקבר דוד